Jestem zawodowym copywriterem i scenarzystą. Mam na swoim koncie współprace z najlepszymi agencjami reklamowymi w Polsce.
Jestem także klasycznie wykształconym muzykiem. Ponad dwanaście lat gry na skrzypcach i dziewięć lat gry na fortepianie to kapitał, który teraz wspaniale procentuje. Doskonały słuch muzyczny sprawia, że jestem wyjątkowo wyczulony na brzmienie tekstu reklamy.
Zobacz przykłady zrealizowanych scenariuszy spotów radiowych:
KLIKNIJ TUTAJ I POSŁUCHAJ SPOTÓW
Tworzenie scenariusza spotu radiowego to wielka frajda. Także dlatego, że sama natura radia narzuca spore ograniczenia. Zobacz cztery przykłady:
1) Radiowa reklama kawy / sklepu z kawą to przeważnie teksty typu: poczuj ten orzeźwiający aromat, ta kawa cię obudzi, filiżanka aromatycznej kawy, bogactwo smaków i głębia doznań itp.
Nie lubię szablonów, dlatego moja reklama rozpoczyna się w więzieniu. Tuż przed egzekucją…
2) Spot radiowy reklamujący luksusowe meble. Przyrównałem tutaj meble do muzyki, stąd nagromadzenie terminów kojarzących się właśnie z tą dziedziną sztuki. Stworzyłem scenariusz, dobrałem podkład muzyczny oraz wybrałem głos lektora.
Spot okazał się niezwykle skuteczny. Sprzedaż mebli (z naprawdę górnej półki) zauważalnie wzrosła po jego emisji:
3) Spot reklamowy dla sieci szkół policealnych, którego akcja rozpoczyna się w gabinecie lekarskim. Jeśli pamiętacie audycję radiową „Będąc młodą lekarką” – od razu złapiecie ten absurdalny klimat:
4) Reklama radiowa, której akcja dzieje się w urzędzie. Przychodzi petent i rzuca zaskakujące zdanie. A po chwili podbija stawkę. Jeśli przykuwać uwagę słuchacza, to od razu. Od pierwszego zdania:
Przeczytaj opinie zachwyconych klientów
KLIKNIJ TUTAJ I ZOBACZ OPINIE KLIENTÓW
Wyczucie, profesjonalizm i zaangażowanie. Rzadko spotykana wytrwałość i chęć wykonania bardzo dobrego spotu – nie liczyła się ilość poprawek, a finalny efekt, z którego obie strony będą zadowolone. Mierzalny efekt odnotowaliśmy już kilka dni po emisji spotu – miał działać i działa. Gorąco polecam.
Mirosław Skibiński [Marketing manager, Cerpol SK]
***
Zaskakujące świeżością podejście do tematu. Efekt – spot, który wyróżnia się w tłumie innych i skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów.
Agata Konon [TEB Edukacja]
***
Niecodzienny scenariusz radiowej reklamy kawy. Spot, który z pewnością zwróci uwagę każdego słuchacza. Silne emocje, jasny przekaz, szczypta humoru. Jednym słowem wszystko, co musi zawierać dobra reklama radiowa.
Jakub Klekota [CEO, next-investments]
***
Niebanalne pomysły i dobrze dobrane słowa sprawiają, że przekaz reklamowy jest bardzo czytelny i potrafi zainteresować naszych klientów. A o to właśnie chodzi w reklamie. Polecamy!
Speed Car [ogólnopolska sieć stacji kontroli pojazdów]
Chcę tworzyć spoty radiowe, których chce się słuchać!
Chcę sprawić, by reklamy radiowe były 30-sekundowymi perełkami, na które słuchacze czekają z wypiekami na twarzy. By przykuwały uwagę swoim pięknem, rozśmieszały inteligentnym humorem, urzekały epicką muzyką, zachwycały błyskotliwością słownych konstrukcji.
I dzięki temu – skutecznie uwodziły Twoich potencjalnych klientów.
Wyrażam zgodę na na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze strony internetowej https://maciejwojtas.pl. Zobacz politykę prywatności
3 komentarze
[…] Zobacz też SKUTECZNE SPOTY RADIOWE […]
[…] Emocjonujące i skuteczne spoty radiowe […]
[…] Emocjonujące (i skuteczne) spoty radiowe […]