Scenariusze spotów (reklam) radiowych
Chcesz samodzielnie napisać spot radiowy?
Zrób to w mniej niż godzinę!
Kliknij tutaj:
Kurs pisania scenariuszy spotów radiowych. Napisz reklamę w mniej niż godzinę!
Zobacz, dlaczego warto skorzystać z moich usług:
1) BOGACTWO POMYSŁÓW
W mojej ofercie znajdziesz opcję „0 złotych za pomysł na spot radiowy”.
Umieściłem taką propozycję, ponieważ moim największym talentem jest właśnie kreatywność.
2) KOMPLETNY SCENARIUSZ
W scenariuszu umieszczam szczegółowe informacje dla lektorów: od precyzyjnych określeń wykonawczych, aż po nawet zapis nutowy.
Dzięki temu nagranie spotu radiowego przebiega szybciej i sprawniej.
3) DODATKOWE INFORMACJE DLA STUDIA
W razie potrzeby, w scenariuszu umieszczam informacje o zalecanych efektach dźwiękowych.
4) DOBÓR MUZYKI
Pomagam znaleźć odpowiedni klimat muzyczny. Sugeruję również użycie konkretnego utworu.
Na życzenie klienta komponuję ścieżkę dźwiękową do spotów.
5) DOBÓR LEKTORÓW
Pomagam dobrać odpowiedniego lektora lub lektorów.
6) DODATKOWE WERSJE SPOTÓW – GRATIS
Na życzenie klienta tworzę (gratis) skrócone wersje spotu, np. 15-sekundowe.
7) POPRAWKI – GRATIS
W razie potrzeby dokonuję niezbędnych poprawek (w cenie scenariusza).
Co jeszcze odróżnia mnie od konkurencji?
Co najmniej trzy rzeczy:
1) DOŚWIADCZENIE
Jestem zawodowym copywriterem i scenarzystą. Mam na swoim koncie współprace z najlepszymi agencjami reklamowymi w Polsce.
2) WYKSZTAŁCENIE
Jestem także klasycznie wykształconym muzykiem. Ponad dwanaście lat gry na skrzypcach i dziewięć lat gry na fortepianie to kapitał, który teraz wspaniale procentuje.
3) SŁUCH MUZYCZNY
Doskonały słuch muzyczny i wypracowany zmysł estetyczny sprawiają, że jestem wyjątkowo wyczulony na brzmienie tekstu reklamy.
Posłuchaj kilku spotów radiowych, do których napisałem scenariusz:
Tworzenie scenariusza spotu radiowego to wielka frajda.
Między innymi dlatego, że sama natura radia narzuca twórcy spore ograniczenia: bardzo krótki czas reklamy oraz możliwość oddziaływania na tylko jeden zmysł.
Najnowsze spoty:
Reklama producenta kartonów
Reklama skupu złomu
1) Radiowa reklama szkoły językowej.
Reklama miała dotyczyć zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku od dwóch do siedmiu lat – prowadzonych w szkole językowej w mieście Chełm. Metoda nauki, o której musiałem wspomnieć w spocie, nazywała się Teddie Eddie.
Akcję reklamy umieściłem w przedszkolu. Wymyśliłem, że rozmowę będzie prowadziło dwóch chłopców zajętych zabawą autkami. Chłopcy będą skupieni na zabawie, więc rozmowa nie będzie im się kleiła. Przy okazji: słowo „Chełm” aż się prosiło, żeby wykorzystać je w nieco innym znaczeniu.
2) Radiowa reklama kawy / sklepu z kawą to przeważnie teksty typu: poczuj ten orzeźwiający aromat, ta kawa cię obudzi, filiżanka aromatycznej kawy, bogactwo smaków i głębia doznań itp.
Nie lubię szablonów, dlatego moja reklama rozpoczyna się w więzieniu. Tuż przed egzekucją…
3) Spot radiowy reklamujący luksusowe meble. Przyrównałem tutaj meble do muzyki, stąd nagromadzenie terminów kojarzących się właśnie z tą dziedziną sztuki. Stworzyłem scenariusz, dobrałem podkład muzyczny oraz wybrałem głos lektora.
Spot okazał się niezwykle skuteczny. Sprzedaż mebli (z naprawdę górnej półki) zauważalnie wzrosła po jego emisji:
4) Spot reklamowy dla sieci szkół policealnych, którego akcja rozpoczyna się w gabinecie lekarskim. Jeśli pamiętacie audycję radiową „Będąc młodą lekarką” – od razu złapiecie ten absurdalny klimat:
5) Reklama radiowa, której akcja dzieje się w urzędzie. Przychodzi petent i rzuca zaskakujące zdanie. A po chwili podbija stawkę. Jeśli przykuwać uwagę słuchacza, to od razu. Od pierwszego zdania:
Przeczytaj opinie zachwyconych klientów
Nagrody, które zdobyłem w konkursach scenariuszowych
1) Finał najbardziej prestiżowego konkursu scenariuszowego w Polsce – Script Pro (kategoria: słuchowisko radiowe)
2) Wyróżnienie w konkursie scenariuszowym Teatru Polskiego Radia
3) Nagroda w konkursie na scenariusz spektaklu muzycznego
Co musisz wiedzieć, zanim zlecisz napisanie scenariusza spotu radiowego?
1)
Jaka ma być długość spotu: 10, 15, 20, 30, 45 czy może 60 sekund?
2)
Jaką jedną, dwie, maksymalnie trzy rzeczy powinien słuchacz zapamiętać po wysłuchaniu Twojej reklamy?
Weź pod uwagę, że np. 30 sekund to około 60 słów, a więc naprawdę bardzo niewiele.
Nie można w pół minuty zasypać odbiorcy toną przeróżnych informacji, bo to zwyczajnie nieskuteczne i najczęściej po prostu irytujące.
3)
Jaki wydźwięk powinna mieć reklama? Jaki klimat chcesz w niej uzyskać?
4)
Do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem? Kto jest Twoim klientem? Jaka grupa osób?
5)
Jakiego rodzaju informacje kontaktowe chcesz umieścić w spocie? Czy tylko adres strony internetowej, czy może adres stacjonarny, a może numer telefonu?
6)
Ile osób (lektorów) ma wystąpić w spocie? Czy wolisz spot oparty na monologu czy dialogu?
Ile kosztuje scenariusz spotu radiowego?
Chcesz poznać koszt Twojego spotu? Napisz do mnie:
Chcesz stworzyć skuteczną reklamę radiową? Skontaktuj się ze mną:
Pozostałe usługi
Teksty lektorskie do spotów reklamowych i filmów
Zajmuję się również pisaniem tekstów lektorskich. Oto jeden z nich.
Scenariusze słuchowisk radiowych
Zobacz wyróżnienie w prestiżowym konkursie scenariuszowym oraz słuchowisko dla dzieci.
Inne wpisy o tej tematyce:
Scenariusz reklamy radiowej: jak zrobić to dobrze?
Jak napisać scenariusz spotu reklamowego (poradnik)
Photo by israel palacio on Unsplash
3 komentarze
[…] Emocjonujące (i skuteczne) spoty radiowe […]
[…] Emocjonujące i skuteczne spoty radiowe […]
[…] Zobacz też SKUTECZNE SPOTY RADIOWE […]