Tworzenie treści kursów online (scenariusze zajęć, teksty lekcji)

Copywriting biznesowy | Storytelling biznesowy | Copywriting IT

Tworzenie treści kursów online (scenariusze zajęć, teksty lekcji)

29 grudnia 2021 Copywriter do wynajęcia 0


 


 
E-learning to przyszłość branży edukacyjnej.
 
Chcesz odpalić swój kurs online, ale nie wiesz, od czego zacząć?
 
Zobacz, co copywriter i autor kursów (w jednej osobie) może dla Ciebie zrobić!
 


 

Z czego składa się typowy kurs online?

Zawartość kursu online można podzielić na dwie zasadnicze części:
 
– szkielet, konstrukcja całego kursu
 
– zawartość każdego modułu (lekcji) kursu
 
Każdy z tych elementów musi być perfekcyjnie dopracowany.
 
Oczywiście tylko wtedy, jeśli chcesz, żeby Twój kurs przyćmił dokonania konkurencji.
 


 

Teksty do lekcji kursów online

Nawet jeśli Twój kurs będzie w całości oparty na treściach wideo, to tworząc go, musisz rozpisać scenariusz każdej lekcji.
 
Musisz stworzyć teksty przeznaczone do czytania przez ucznia albo przez ciebie (jako skrypt lekcji wideo).
 
To nie może być „wszystko, co wiesz na dany temat”.
 
Musisz ułożyć zawartość lekcji w odpowiedniej kolejności.
 
I równocześnie pilnować, żeby tej treści nie było zbyt wiele, ponieważ uwaga i możliwości kursantów mają swoje granice.
 


 

Scenariusze kursów online

Kolejność podawania kursantom kolejnych „pigułek wiedzy” – ma ogromne znaczenie.
 
Lekcje muszą być logicznie powiązane ze sobą.
 
Jedno zagadnienie musi wynikać z drugiego.
 
Uczeń musi czuć, że robi postępy, że nie stoi w miejscu.
 
Musi czuć, że panuje nad sytuacją.
 


 

Kurs online: co może pójść nie tak?

Najczęstszym błędem, który widoczny jest dopiero z perspektywy ucznia, jest tzw. klątwa wiedzy.
 
Klątwa wiedzy sprawia, że choć wydaje Ci się, że dajesz kursantom wszystko, co najlepsze – oni widzą to w zupełnie inny sposób.
 
Nie rozumieją do końca, co z czego wynika, dlaczego mówisz o czymś tak a nie inaczej.
 
Wszystko dlatego, że to, co dla Ciebie jest proste i oczywiste – dla laika jest czymś nieznanym.
 
Unikasz wstawiania tych „prościzn” do kursu, bo wychodzisz z błędnego założenia, że „przecież każdy to wie”.
 
Dlatego na etapie tworzenia kursu potrzebujesz kogoś, kto spojrzy na treść chłodnym okiem.
 
Kogoś, kto będzie zadawał Ci masę pytań typu „a dlaczego właśnie tak?”.
 
 
Kolejna sprawa to sposób, w jaki przekazujesz wiedzę.
 
Nawet najbardziej nudne treści można sprzedać kursantowi w ekscytujący sposób, na przykład wykorzystując do tego takie techniki jak analogie czy storytelling.
 
Każdą treść można zilustrować w łatwy do zapamiętania sposób, sięgając po barwne przykłady i odwołując się do emocji ucznia.
 


 

Dlaczego chcę Ci pomóc?

Ponieważ sam tworzę kursy online.
 
Na dodatek, są to wyjątkowe specyficzne produkcje: oparte wyłącznie na tekstach!
 
Kurs online, w którym wszystko, co najważniejsze, jest tekstem, musi być dopracowany do granic możliwości.
 
Nie można sobie pozwolić na to, żeby uczeń „źle zrozumiał, co miałeś na myśli”.
 
Każde zdanie, a nawet każde słowo musi być tutaj na swoim miejscu.
 
Wszystko musi być drobiazgowo przemyślane.
 


 

Co mogę dla Ciebie zrobić?

To, co wymaga najwięcej czasu i wysiłku:
 
1) Stworzę scenariusz całego kursu oraz poszczególnych jego części (lekcji/modułów).
 
2) Napiszę treści dla każdej z lekcji.
 
3) Zredaguję to, co sam zdążyłeś już napisać.
 


 

Referencje

Zobacz, co klienci sądzą o moich umiejętnościach pisania:
 

Referencje copywritera: dlaczego warto wybrać mnie do współpracy?


 
 
Zobacz, jak reagują uczestnicy moich kursów na to, co robię:
 

Opinie o kursie copywritingu i kreatywnego pisania


 


 

Zapytaj o darmową próbkę moich usług!

 
Zanim zlecisz mi pracę nad swoim kursem online, napisz do mnie (bez żadnych zobowiązań).
 
Zaprezentuję Ci próbkę moich możliwości.
 
Zobaczysz, czy warto nawiązać ze mną dłuższą współpracę.
 
 
Wypełnij formularz kontaktowy:

     


     

    image_pdfimage_print

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Copy link
    Powered by Social Snap