Epickie opisy produktów dla sklepów internetowych

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Epickie opisy produktów dla sklepów internetowych

8 maja 2020 Copywriter do wynajęcia 1


 


 

Opisy produktów do Twojego sklepu internetowego

Na co dzień zajmuję się tworzeniem klasycznych opisów produktów dla branży e-commerce.

Największą frajdę dają mi zlecenia zupełnie niestandardowe.

Oto kilka przykładów:

 


 

1) Opisy produktów dla e-sklepu z lampami

To było jedno z najtrudniejszych zleceń, bo postanowiłem zawiesić sobie poprzeczkę tak wysoko, jak to tylko możliwe.

Wpadłem na pomysł, że opisać… zapach szkła, z którego zrobione są stołowe lampy.

Jak wyszło? Brawurowo!

Opisy są niezwykle plastyczne. Błyskawicznie rozpalają wyobraźnię.

Wystarczy połączyć zawartą w nich wizję z obrazem produktu, by popatrzeć na niego z zupełnie nowej perspektywy.

Coś, co bez warstwy słownej wygląda na zwyczajny, choć luksusową przedmiot wyposażenia wnętrz, po dodaniu wysmakowanego tekstu staje się prawdziwym przedmiotem pożądania.

A przecież dokładnie o to w opisach chodzi.

O to, by wzbudzić w czytelniku / kliencie nieodpartą pokusę posiadania.

Co ważne, pełny opis zawiera również dane techniczne. To pozycja obowiązkowa w każdym sklepie internetowym.

Zobacz opisy lamp:
 

Opisy produktów dla e-sklepu meblowego (z art. wyposażenia wnętrz)


 


 

2) Opisy produktów dla sklepu internetowego z obuwiem

Nigdy bym nie powiedział, że jedną z moich copywriterskich specjalizacji staną się opisy butów.

Z drugiej strony, to właściwa kolej rzeczy w tej branży.

Robisz teksty dla jednego klienta, potem inny klient pisze, że spodobały mu się twoje teksty i jedno zlecenie z danej kategorii zaczyna przyciągać kolejne.

Zaczynasz stawać się ekspertem od opisów wąskiego wycinka rynkowej oferty.

Stworzenie opisu butów może wydawać się prostym zadaniem.

W rzeczywistości jednak szalenie trudno jest pokazać klientowi niezwykłość tak prozaicznego produktu.

Produktu, który nie jest unikalny, ponieważ można go kupić w setkach innych sklepów, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.

Dlatego też, oprócz zaprezentowania informacji czysto użytkowych, warto skupić się na zbudowaniu odpowiedniej aury wokół danego przedmiotu.

Barwny, pełen emocji opis produktu to właśnie ta wisienka na torcie, która przeważa szalę na Twoją stronę.

Zobacz opisy butów:
 

Opisy butów dla sklepów internetowych (+przykłady)


 


 

Prowadzisz sklep internetowy?

 

Twoje produkty zasługują na opisy, jakich nie ma nikt?

 

Skontaktuj się ze mną:

 

KLIKNIJ TUTAJ
 


     

     


     

    3) Opisy prezentów

    Kolejne zadanie z gatunku „tego się nie da zrobić”.

    Polegało na opisaniu w maksymalnie zwięzły sposób, za pomocą dosłownie kilku zdań, prezentów bożonarodzeniowych z różnych kategorii.

    Opis musiał być nie tylko skondensowany.

    Miał przede wszystkim intrygować.

    Pokazywać wiele, ale zostawiać uczucie niedosytu, które można było ugasić, klikając w link.

    Miał wreszcie wydobywać samą esencję produktu.

    To, co w nim najważniejsze.

    Było to tym bardziej trudne, że część produktów dotyczyła spraw duchowości, a więc tego, czego nie da się ani zważyć, ani zmierzyć.

    Zobacz opisy prezentów:

    https://katolickinetworking.pl/prezentownik-katolika/
     


     

    4) Opisy produktów dla meblowego sklepu internetowego

    Uwielbiam naturalne drewno, znam się na drzewach, kocham las.

    Cenię dobre wzornictwo przemysłowe, nowoczesny design i pomysłowe rozwiązania techniczne.

    Do tego dochodzi znajomość historii sztuki.

    Efekt?

    Opisy mebli to moja specjalizacja numer jeden.
     
    Przykład nr 1:

    Zadanie polegało na stworzeniu takich opisów mebli, które miały budować atmosferę ich wyjątkowości oraz na swój sposób uczłowieczać je.

    Stąd też scenki niemalże filmowe, które rozpoczynają każdy z opisów.

    Zobacz opisy mebli:
     

    Barwne opisy produktów w sklepie internetowym

    Opisy produktów prawie jak… sceny filmowe [kreatywny copywriting]

    Przykład nr 2:

    Celem było stworzenie wysmakowanych, refleksyjnych, niekiedy żartobliwych opisów mebli.

    Zupełnie od zera. Wyłącznie na podstawie zdjęcia.

    Nie są to opisy stricte sprzedażowe, choć z drugiej strony, każdy tekst tego rodzaju przyczynia się do budowania marki firmy i pośrednio wpływa na wysokość przychodów.

    Teksty docelowo trafiły na blog producenta mebli.

    Zobacz opisy designerskich mebli:
     

    Opisy nietuzinkowych artykułów wyposażenia wnętrz (cz.2)


     


     

    5) Opisy produktów dla sklepu internetowego z żywnością (kawą)

    Opisy różnych gatunków kawy miały w zamierzeniu oddziaływać na wszystkie pięć zmysłów człowieka.

    Czy zwykłe słowa mogą mieć aż tak wielką moc, by skutecznie zaangażować wzrok, słuch, węch, smak, a nawet dotyk czytelnika?

    Okazuje się, że użycie odpowiednich słów jest w stanie uruchomić w czytelniku sfery, które wydawać by się mogło, istnieją poza zasięgiem oddziaływania pisanego tekstu.

    Zobacz opisy kawy:
     

    Opisy produktów dla internetowego sklepu z kawą


     


     

    6) Opisy dzieł sztuki

    Opisy obrazów mistrzów malarstwa.

    Dzieła nawiązywały do tematyki bachicznej.

    Znalazły się na blogu, który był poświęcony szeroko rozumianemu winiarstwu.

    Było to chyba najtrudniejsze z moich zleceń.

    Zobacz opisy obrazów:
     

    Opisy obrazów mistrzów malarstwa

     


     

    Prowadzisz sklep internetowy?

     

    Chcesz przekonać klientów do zakupu produktów?

     
     
    1) Zobacz, co zachwyciło moich klientów.
     
    2) Dowiedz się, kim jestem i z kim współpracuję.
     
    3) Skontaktuj się ze mną:
     
     


       

       


       

       

      Jedna odpowiedź

      1. Dla mnie opisy mebli muszą być krótkie i na temat. Ale podobnie, jak u Ciebie, dobrze, aby zawierały pewną historię – oddziaływały na nasze emocje, pragnienia czy marzenia 🙂

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *