);

Sprawdź, czy copywriting to zajęcie dla Ciebie!

Jestem copywriterem | Inspiruję słowami | Uczę pisać tak jak nikt!

Sprawdź, czy copywriting to zajęcie dla Ciebie!

26 czerwca 2020 Porady dla piszących 4
czy nadaje się na copywritera


 


 

Jeśli jesteś zainteresowany moim kursem pisania / copywritingu, zobacz najpierw, czy to zajęcie odpowiednie dla Ciebie.

 


 

Uwaga: pisząc „copywriting”, mam na myśli jego najpopularniejszą formę, czyli content writing / seo copywriting. Jednym słowem: pisanie tekstów na potrzeby internetu.

 


 

1) Maturę z polskiego zdałeś na piątkę

Tak: Super!

Nie: I gitara! Matura to bzdura, a copywriting to nie to samo, co rozwiązywanie testów pod klucz.

Nie mam pojęcia: Uuuu… jesteś naprawdę stary! To dobrze wróży, bo dawniej poziom nauczania był wyższy niż teraz. Dasz sobie świetnie radę w tej branży.

 


 

2) Wszyscy Ci mówią, że ładnie piszesz

Tak: Skoro tak, to pewnie wiedzą, co mówią.

Nie: I bardzo dobrze! Opinia rodziny nie jest wiele warta.

Nie mam pojęcia: Jeszcze lepiej! Najważniejsza jest opinia klientów. W końcu to oni będą Ci płacić za teksty. Oni, a nie Twoja ciocia czy szwagier.

 


 

3) Bez trudu znajdujesz błędy ortograficzne

Tak: Świetnie!

Nie: Nic nie szkodzi, w agencjach reklamowych często zatrudniani są korektorzy, których zadaniem jest sprzątanie bałaganu po copywriterach.

Nie mam pojęcia: Spokojnie, z czasem się wyrobisz. Sam do dziś sadzę różne babole językowo-przecinkowe i jakoś żyję.

 


 

4) Potrafisz się wysłowić na każdy temat

Tak: Jesteś kobietą, mam rację?

Nie: Jesteś facetem, zgadłem?

Nie mam pojęcia: Nie martw się, po latach treningu nabędziesz takich umiejętności.

 


 

5) Masz szerokie zainteresowania i wiele pasji

Tak: Wspaniale!

Nie: To znaczy, że jesteś chodzącą czystą kartą. Zaczynasz od zera. Nie jest źle!

Nie mam pojęcia: Myślę, że jakbyś się głębiej zastanowił, to znalazłbyś coś, co można by było podciągnąć pod te kategorie.

 


 

6) Lubisz żmudne zajęcia wymagające anielskiej cierpliwości

Tak: Normalnie… ideał!

Nie: To nie problem. Jeśli potrafisz szybko pisać, to copywriting nie będzie Cię (aż tak) nudził.

Nie mam pojęcia: Hmmm… trudny przypadek.

 


 

7) Nie zraża Cię praca za niskie stawki przez pierwszy…rok, dwa, trzy

Tak: Urodziłeś się do bycia copywriterem, gratuluję!

Nie: Zaczekaj, po pierwszych latach chudych zawsze przychodzą tłuste. Bez obaw, jeszcze zdążysz przytyć w tej robocie.

Nie mam pojęcia: Dobre podejście do życia. Pieniądze to nie wszystko. Liczy się pasja.

 


 

8) Nie zraża Cię konieczność walki o zlecenie z setkami konkurentów

Tak: Rewelacja!

Nie: Nie przejmuj się, większość konkurentów jest słabsza od Ciebie. Realnie będziesz walczył z kilkunastoma, góra kilkudziesięcioma kontrkandydatami.

Nie mam pojęcia: I to w Tobie lubię! Totalnie bezstresowe podejście do życia.

 


 

9) Potrafisz tłumaczyć trudne rzeczy w prosty sposób

Tak: Wow!

Nie: Nie załamuj się. Na pewno potrafisz robić odwrotnie: tłumaczyć zawile proste sprawy, prawda? Jeśli tak, to masz już jakiś punkt zaczepienia: możesz pisać precle.

Nie mam pojęcia: Coraz bardziej mnie intrygujesz…

 


 

10) Lubisz samotność i brak żywej duszy obok Ciebie przez cały dzień

Tak: Wygrałeś!

Nie: Luzik, kupisz sobie psa albo kota i zaraz będziesz miał do kogo buzię otworzyć.

Nie mam pojęcia: Czuję, że masz lekko przemeblowane pod kopułą. Branża przyjmie Cię z otwartymi ramionami!

 


 

Rozwiązanie testu

Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś(łaś) TAK: czeka Cię świetlana kariera!
 
Jeśli na większość odpowiedziałeś(łaś) NIE: to nie jest raczej zajęcie dla Ciebie, ale… nie poddawaj się!
 
Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś(łaś) NIE MAM POJĘCIA: to też nic straconego! Przyroda zna przypadki ludzi, którzy zostawali copywriterami wbrew wszystkiemu i na przekór rozsądkowi.

 


 

Zobacz zapowiedź mojego kursu copywritingu dla początkujących

 


 

4 komentarze

  1. rademachera pisze:

    Yes, yes, yes! Od dawna wiedziałam że mogę być copikiem 😉
    I mam następną umiejętność, która…
    Na nic mi się nie przyda 3:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copy link
Powered by Social Snap