Sprawdź, czy copywriting to zajęcie dla Ciebie!

Szkoła języka polskiego | Kursy kreatywnego pisania | Copywriter z 12-letnim stażem

Sprawdź, czy copywriting to zajęcie dla Ciebie!

26 czerwca 2020 Porady dla copywriterów 5
czy nadaje się na copywritera


 


 

Chcesz sprawdzić, czy copywriting to coś dla Ciebie?

 
Wypełnij formularz znajdujący się na dole tej strony.
 
Odpowiedz uważnie na 9 prostych pytań, a w zamian sprawdzę Twoje odpowiedzi i prześlę Ci za darmo moją opinię.
 
Formularz zawiera 8 kreatywnych zadań i jedną checklistę.
 


 

Kim jestem?

 
Copywriterem, scenarzystą reklamowym i storytellerem.
 
Od ponad 12 lat zawodowo zajmuję się pisaniem.
 
Pracowałem dla najlepszych agencji reklamowych w Polsce.
 
 
Od 2021 roku uczę copywritingu i kreatywnego pisania (zobacz ebook oraz kurs online z osobistym mentorem).
 
Uczę również pisania bajek dla dzieci (zobacz kurs i ebook).
 
Od 2024 roku wydaję miesięcznik z bajkami edukacyjnymi dla dzieci (pobierz darmowy numer).
 
 
Dowiedz się więcej o mnie i zobacz opinie moich klientów.
 


 

Czas na Twój test:

 
Wypełnij poniższy formularz, a osobiście sprawdzę Twoje odpowiedzi i wyślę Ci maila ze swoją opinią.
 
Odpowiedz na tyle pytań, na ile chcesz.
 
 
Formularz jest równocześnie zapisem na newsletter.
 
Dlatego po jego wypełnieniu wejdź na swoją pocztę i znajdź maila z linkiem potwierdzającym zapis.
 
 

 


 

 


 

Pytania, które warto sobie zadać (test z przymrużeniem oka):

 

KLIKNIJ TUTAJ

 
1) Maturę z polskiego zdałeś na piątkę
 
Tak: Super!
 
Nie: I gitara! Matura to bzdura, a copywriting to nie to samo, co rozwiązywanie testów pod klucz.
 
Nie mam pojęcia: Uuuu… jesteś naprawdę stary! To dobrze wróży, bo dawniej poziom nauczania był wyższy niż teraz. Dasz sobie świetnie radę w tej branży.

 


 
2) Wszyscy Ci mówią, że ładnie piszesz
 
Tak: Skoro tak, to pewnie wiedzą, co mówią.
 
Nie: I bardzo dobrze! Opinia rodziny nie jest wiele warta.
 
Nie mam pojęcia: Jeszcze lepiej! Najważniejsza jest opinia klientów. W końcu to oni będą Ci płacić za teksty. Oni, a nie Twoja ciocia czy szwagier.

 


 
3) Bez trudu znajdujesz błędy ortograficzne
 
Tak: Świetnie!
 
Nie: Nic nie szkodzi, w agencjach reklamowych często zatrudniani są korektorzy, których zadaniem jest sprzątanie bałaganu po copywriterach.
 
Nie mam pojęcia: Spokojnie, z czasem się wyrobisz. Sam do dziś sadzę różne babole językowo-przecinkowe i jakoś żyję.

 


 
4) Potrafisz się wysłowić na każdy temat
 
Tak: Jesteś kobietą, mam rację?
 
Nie: Jesteś facetem, zgadłem?
 
Nie mam pojęcia: Nie martw się, po latach treningu nabędziesz takich umiejętności.

 


 
5) Masz szerokie zainteresowania i wiele pasji
 
Tak: Wspaniale!
 
Nie: To znaczy, że jesteś chodzącą czystą kartą. Zaczynasz od zera. Nie jest źle!
 
Nie mam pojęcia: Myślę, że jakbyś się głębiej zastanowił, to znalazłbyś coś, co można by było podciągnąć pod te kategorie.

 


 
6) Lubisz żmudne zajęcia wymagające anielskiej cierpliwości
 
Tak: Normalnie… ideał!
 
Nie: To nie problem. Jeśli potrafisz szybko pisać, to copywriting nie będzie Cię (aż tak) nudził.
 
Nie mam pojęcia: Hmmm… trudny przypadek.

 


 
7) Nie zraża Cię praca za niskie stawki przez pierwszy…rok, dwa, trzy
 
Tak: Urodziłeś się do bycia copywriterem, gratuluję!
 
Nie: Zaczekaj, po pierwszych latach chudych zawsze przychodzą tłuste. Bez obaw, jeszcze zdążysz przytyć w tej robocie.
 
Nie mam pojęcia: Dobre podejście do życia. Pieniądze to nie wszystko. Liczy się pasja.

 


 
8) Nie zraża Cię konieczność walki o zlecenie z setkami konkurentów
 
Tak: Rewelacja!
 
Nie: Nie przejmuj się, większość konkurentów jest słabsza od Ciebie. Realnie będziesz walczył z kilkunastoma, góra kilkudziesięcioma kontrkandydatami.
 
Nie mam pojęcia: I to w Tobie lubię! Totalnie bezstresowe podejście do życia.

 


 
9) Potrafisz tłumaczyć trudne rzeczy w prosty sposób
 
Tak: Wow!
 
Nie: Nie załamuj się. Na pewno potrafisz robić odwrotnie: tłumaczyć zawile proste sprawy, prawda? Jeśli tak, to masz już jakiś punkt zaczepienia: możesz pisać precle.
 
Nie mam pojęcia: Coraz bardziej mnie intrygujesz…

 


 
10) Lubisz samotność i brak żywej duszy obok Ciebie przez cały dzień
 
Tak: Wygrałeś!
 
Nie: Luzik, kupisz sobie psa albo kota i zaraz będziesz miał do kogo buzię otworzyć.
 
Nie mam pojęcia: Czuję, że masz lekko przemeblowane pod kopułą. Branża przyjmie Cię z otwartymi ramionami!

 


 

Rozwiązanie testu

Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś(łaś) TAK: czeka Cię świetlana kariera!
 
Jeśli na większość odpowiedziałeś(łaś) NIE: to nie jest raczej zajęcie dla Ciebie, ale… nie poddawaj się!
 
Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś(łaś) NIE MAM POJĘCIA: to też nic straconego! Przyroda zna przypadki ludzi, którzy zostawali copywriterami wbrew wszystkiemu i na przekór rozsądkowi.

 


 

5 komentarzy

  1. Łukasz pisze:

    Próbowałem pisać… jednak poległem po miesiącu. Monotonia pisania zabiła moją energię, do tego najważniejsze wymaganie dla copy to oczytanie, obszerna i aktualna wiedza o wszystkim – nawet powierzchowna. Jest to jest jednak praca dla ludzi cierpliwych

  2. rademachera pisze:

    Yes, yes, yes! Od dawna wiedziałam że mogę być copikiem 😉
    I mam następną umiejętność, która…
    Na nic mi się nie przyda 3:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *