Blogi firmowe, które zamieniają zwyczajnych internautów w najwierniejszych klientów

Jestem copywriterem. Najtańszym z najlepszych

Blogi firmowe, które zamieniają zwyczajnych internautów w najwierniejszych klientów

1 kwietnia 2018 Copywriter do wynajęcia 0


 
 

Z tego artykułu dowiesz się trzech rzeczy:

  • dlaczego warto prowadzić blog firmowy
  • kiedy warto go założyć 
  • dlaczego to ja powinienem pisać artykuły na twój blog 

 
 


Dlaczego to ja powinienem poprowadzić twój blog firmowy?

Oto pięć najważniejszych powodów:

1) Mam papiery na pisanie

Jestem zawodowym copywriterem z wieloletnim stażem. Miałem przyjemność pracować dla najlepszych z najlepszych.

2) Mam papiery na blogowanie

Blog, który właśnie czytasz, wygrał tegoroczny ranking Share Week 2018 na „Najchętniej polecany blog w Polsce”. A w 2017 roku zdobył brąz w tym zestawieniu.

3) Dobrze wiem, co w blogosferze piszczy

Od ponad roku prowadzę niezwykle prężną grupę facebookową „Jak zrobić wpis na bloga, żeby czytelnika wyrwało z butów”.

4) Rewelacyjne opinie moich klientów mówią same za siebie

Zobacz moje referencje.

5) Pierwszy tekst na blog firmowy jest za darmo

Pomogę ci podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy. Napiszę dla ciebie jeden próbny tekst. Za darmo, bez żadnych zobowiązań.


Dlaczego warto założyć blog firmowy?

Zobacz dziesięć argumentów, które przekonają cię do zainwestowania w profesjonalny blog firmowy:

1) Bo to działa

Blog firmowy to najtańsze narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Fakt, nie działa ono od razu, ale przy odrobinie cierpliwości doczekasz się wymiernych korzyści.

Sam jestem tego najlepszym przykładem.

2) Bo blog firmowy to więcej wejść na stronę

Im więcej na blogu firmowym artykułów na różne tematy (mniej lub bardziej) związane z twoją działalnością, tym większa szansa, że ktoś wejdzie na twoją stronę i zobaczy twoją ofertę.

3) Bo długi ogon czyni cuda

Długi ogon to zapytania zbudowane z kilku wyrazów, które twoi potencjalni klienci wpisują do wyszukiwarki. Mając blog firmowy, możesz wykorzystać w tekstach nawet najrzadziej wpisywane frazy i w ten sposób zdobywać nowych klientów.

Co więcej, jest duża szansa, że po wpisaniu tych rzadkich fraz, zobaczysz swoją stronę na pierwszych miejscach w Google. Grzechem byłoby tego nie wykorzystać.

4) Bo jeśli kupować, to tylko od eksperta

Masz sklep internetowy, do którego dołączony jest blog z poradami? Ludzie wezmą cię za eksperta, nawet jeśli na dzień dzisiejszy jeszcze nim nie jesteś. Internauci mimo wszystko nadal wierzą w słowo pisane.

5) Bo to darmowy pracownik, który pozyskuje klientów

Profesjonalny wpis na blog firmowy, zwłaszcza jeśli to tekst typu evergreen content, będzie przez wiele miesięcy, a nawet lat pozyskiwał ruch na twoją stronę firmową (lub do sklepu internetowego). Dzień i noc. Bez przerwy na odpoczynek.

6) Bo to twoja reklama, która praktycznie nic nie kosztuje

Wirusowy wpis na blogu firmowym będzie szeroko udostępniany i dyskutowany. Trudno o tańszą i bardziej skuteczną reklamę.

7) Bo generuje wyższe pozycje w Google

Blog firmowy to lepsze pozycjonowanie strony, ponieważ Google lubi witryny, które są często aktualizowane o nowe, wartościowe treści.

8) Bo pomaga rozbudować bazę mailową

Mając blog firmowy, możesz za jego pomocą rozbudowywać swoją bazę e-mailową. Wystarczy w artykułach umieścić formularze zapisu na newsletter. Im lepszy tekst, im bardziej porywający, im bardziej wartościowy, tym większa szansa na przekonanie czytelnika, by zostawił ci swój adres e-mail.

9) Bo z niego dowiesz się, co boli twoich klientów

Blog firmowy to niepowtarzalna szansa kontaktu z klientami. To możliwość czytania komentarzy i odpowiadania na nie. W komentarzach ukryte są obawy, żale, potrzeby i emocje twoich obecnych i przyszłych klientów. Czytelnicy bloga firmowego mogą też za jego pomocą mniej oficjalnie wyrażać opinie o twoich produktach czy wreszcie zadawać rozmaite pytania.

10) Bo to sposób na wykorzystanie remarketingu

Wystarczy zamontować odpowiedni kod Adwords, by osoba, która wejdzie na artykuł na blogu firmowym, natykała się potem w sieci na twoje reklamy.


Kiedy warto założyć blog firmowy?

Z mojego doświadczenia wynika, że powinieneś pomyśleć o blogu firmowym, jeśli:

  • twoja firma ma stronę internetową
  • prowadzisz sklep internetowy
  • chcesz wytłumaczyć klientom, jak działa twój produkt lub usługa
  • chcesz rozwiewać wątpliwości klientów na temat produktu lub usługi
  • chcesz konsekwentnie budować swoją markę
  • chcesz stać się rozpoznawalny

Przykłady moich artykułów na blog firmowy

Poruszam się biegle w niemal każdej tematyce. Nie ma znaczenia, czy chodzi o

błyskotliwy artykuł z branży motoryzacyjnej:

zabawny, a przy tym merytoryczny tekst dotyczący implantów stomatologicznych:

rzeczowy, zrozumiały dla każdego wpis o chorobach zatok u dzieci:

wciągający poradnik budowania silnej marki:

czy na przykład o barwny opis atrakcji turystycznych:


Różnorodność tematów i form

Oprócz tego, że piszę praktycznie na każdy temat, bardzo lubię zabawę formą. Moje teksty mogą mieć na przykład

postać gry:

nietypowej recenzji:

szalonej zabawy skojarzeniami:

albo czegoś, czego nie wymyślił jeszcze nikt 🙂


Masz jeszcze wątpliwości?

Rzuć okiem na rewelacyjne referencje:

CZY TO DZIAŁA? Rewelacyjne opinie klientów mówią same za siebie


A może chcesz o coś zapytać?

Wypełnij formularz kontaktowy:



 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *