Kurs pisania bajek dla dzieci [49 zł]

Szkoła języka polskiego | Nauka kreatywnego pisania | Kursy i korepetycje online | Copywriter z 12-letnim stażem

Kurs pisania bajek dla dzieci [49 zł]

8 stycznia 2023 Szkolenia dla copywriterów, scenarzystów, pisarzy 0


 


 

Dla kogo jest ten kurs online?

 
Dla wszystkich, którzy chcą napisać swoją pierwszą profesjonalną bajkę dla dzieci i wysłać ją do wydawnictwa, opublikować ją samodzielnie (selpublishing) lub wystartować z nią w jednym z wielu konkursów literackich.
 


 

Co wyróżnia ten kurs pisania książek dla dzieci?

 
1) Tryb
 
Kurs pisania bajek jest prowadzony online, drogą mailową.
 
 
2) Wsparcie osobistego mentora
 
Odpowiadam na Twoje pytania dotyczące pisania bajki.
 
Sprawdzam Twoje zadania kreatywne z kursu.
 
Pomagam Ci, mówiąc kolokwialnie, ruszyć z pisaniem bajki (książki) dla dzieci lub młodzieży.
 
 
3) Termin zapisów na kurs: cały rok
 
Możesz dołączyć w dowolnym momencie!
 
 
4) Cena: 49 złotych
 
Tak atrakcyjnej ceny za kurs, w którym żywy człowiek (specjalista) pomaga Ci rozpocząć pracę nad Twoją pierwszą bajką lub książką dla dzieci – nie ma na polskim rynku.
 


 

Co jeszcze odróżnia ten kurs od innych szkoleń?

 
Jednym z wyróżników tego kursu online jest zwrócenie uwagi na narzędzie, które rewolucjonizuje właśnie proces tworzenia tekstów: ChatGPT.
 
W niniejszym kursie pokazuję, na konkretnych przykładach, w jaki sposób można wykorzystać darmową opcję tego narzędzia do przyspieszenia pracy nad bajką dla dzieci.
 
Kładę nacisk na używanie ChataGPT wyłącznie do poszukiwania inspiracji, rozszerzania bazy pomysłów (a nie do bezrefleksyjnego kopiowania fragmentów przez niego wygenerowanych).
 


 

Co znajdziesz w kursie pisania bajek dla dzieci?

 
Porady i inspiracje, które pomogą Ci rozpocząć pracę nad pisaniem bajki dla dzieci / książki dla młodzieży oraz zająć się promowaniem swojej działalności w internecie.
 
Plus kreatywne zadania do wykonania.
 


 

Na czym polega moje wsparcie?

 
Wsparcie, na które może liczyć kursant to:
 
1) Sprawdzanie zadań z kursu.
 
2) Odpowiadanie na pytania kursanta (dotyczące pisanej przez niego bajki lub książki).
 
3) Pomoc w znalezieniu pomysłu na bajkę, na jej bohaterów, na przesłanie, na rozwój fabuły, na zakończenie itp.
 
Uwaga nr 1: nie piszę i nie redaguję tekstów za kursantów.
 
Uwaga nr 2: moja pomoc w znalezieniu pomysłu na bajkę, jej bohaterów, przesłanie, rozwój fabuły itp. – dotyczy jednej bajki / książki dla dzieci.
 


 

Moduły kursu

 
[] Od czego sam zaczynam pisanie bajki dla dzieci?
 
[] Co robię dalej?
 
[] Co robię na koniec?
 
[] Jak wygenerować pomysł na bajkę dla dzieci
 
[] Jak wystartować w konkursie „Piórko” Biedronki
 
[] Pomysł na Twoją pierwszą bajkę
 
[] Rozgrzewka przed pisaniem Twojej pierwszej bajki
 
[] Problem z pomysłem i nie tylko
 
[] Trzy rzeczy, które musisz zapamiętać
 
[] Co musi zawierać Twoja bajka/książka dla dzieci?
 
[] Czy pisanie bajek to na pewno zajęcie dla Ciebie?
 
[] Biznes oparty na umiejętności pisania bajek
 
[] Strona internetowa autora bajek dla dzieci
 
[] Twoja tekstowa „petarda”
 
[] Budowanie Twojego pisarskiego portfolio
 
[] Inżynieria wsteczna, czyli „jak oni na to wpadli?”
 
[] Tekst Twojej pierwszej piosenki do bajki dla dzieci
 
[] Newsletter, który będzie zdobywał dla Ciebie czytelników
 
[] Blog autora bajek dla dzieci
 
[] Scenariusz Twojego spotu wideo
 
[] Minimalizm – klucz do zwięzłości
 
[] Twoja pierwsza książka dla dorosłych + pierwszy scenariusz filmowy
 
[] Tworzenie nazw na potrzeby pisania bajek
 
[] Twoja produktywność
 
[] Opisy produktów związanych z Twoją bajką
 
[] Zdobywanie i utrzymywanie czytelników
 
[] Promowanie Twojej twórczości i budowanie marki osobistej
 
[] Mikroćwiczenie do codziennego powtarzania
 
[] Ruszanie z tematem
 
[] Narzędzie obowiązkowe
 
[] Twoja oferta nie do odrzucenia
 
[] Growth hacking – sposoby na zdobycie popularności
 
[] Empatia – klucz do serca klienta / czytelnika
 
[] Pisarstwo totalne
 
[] Prowadzenie grupy na Facebooku
 
[] Kaizen – sposób na doprowadzanie spraw do końca
 
[] Stworzenie własnej usługi / produktu
 
[] Zrób coś dobrymi słowami
 
[] „Efekty uboczne” pisania bajek dla dzieci
 
[] Posty na FB – tekstowy sposób na darmową promocję
 
[] Trening czyni mistrza
 
[] W tym szaleństwie jest metoda!
 
[] Archetypy
 


 

Zobacz przykładowy moduł kursu

 

Moduł 0: Od czego sam zaczynam pisanie bajki dla dzieci?

 
Powinienem powiedzieć, że od wymyślenia ciekawego bohatera.
 
Albo od znalezienia ciekawego środowiska dla bohatera.
 
Albo od poszukania interesującej epoki, w której mógłby on żyć.
 
Powinienem tak powiedzieć, bo to są sprawdzone metody, ale mój sposób jest zupełnie inny.
 
I przy tym – niezwykle prosty i skuteczny. Działa za każdym razem.
 
 
Otóż za każdym razem, kiedy siadam do pisania czegokolwiek, co ma mieć fabułę (a więc: do bajki, scenariusza słuchowiska, spotu radiowego, sztuki teatralnej czy scenariusza filmu), sięgam po jedno pytanie:
 
 
CO BY BYŁO, GDYBY…?
 
 
To proste pytanie może dotyczyć bohatera, świata przedstawionego w danej historii albo czegoś zupełnie technicznego, np. formy danego tekstu.
 
 
Przykład nr 1:
 
Bajka „Mysikrólik Jack” zrodziła się z pytania: co by było, gdyby cała historia rozpoczynała się tak, jak współczesny, wielowątkowy film sensacyjny?
 
Gdyby najpierw pojawiał się scena z pierwszym bohaterem, potem następowałby skok do drugiego bohatera, następnie przeskok do trzeciego – a potem znowu do pierwszego i tak dalej.
 
I żeby było trudniej, gdyby wszystkie te wątki działy się równolegle, w tym samym czasie.
 
Jeśli chcesz zobaczyć, co wyszło z tak postawionego pytania, przeczytaj pierwszy rozdział tej bajki:
 
KLIKNIJ TUTAJ
 
 
Przykład 2:
 
Wzruszająca bajka o pajączku Popo wzięła się z dość przewrotnego pytania:
 
Co by było, gdyby to nie mamom rodziły się dzieci – tylko dzieciom rodziły się matki?
 
Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na stronie bajki o Pajączku.
 
KLIKNIJ TUTAJ.
 
 
Przykład nr 3:
 
Zamówiona przez klienta sztuka teatralna dotycząca Katynia rozwinęła się z prostego pytania:
 
Co by było, gdyby współczesny nastolatek obudził się pewnego dnia w 1940 roku, w obozie jenieckim na terenie ZSRR?
 
 
Przykład nr 4:
 
Słuchowisko, które napisałem na konkurs Polskiego Radia (nagrodzone) oparte było na pytaniu:
 
Co by było, gdyby nauczyciel z problemami finansowymi spalił za sobą wszystkie mosty i wyjechał do pracy do Wielkiej Brytanii?
 
 
Przykład nr 5:
 
Pisząc scenariusz słuchowiska na najważniejszy konkurs scenariuszowy w Polsce (zostałem jego finalistą), zacząłem się zastanawiać nad czymś takim:
 
co by było, gdyby bohater wybrał się na randkę ze swoją narzeczoną i przez cały czas wygłaszał swoje kwestie, nie pozwalając wybrance dojść do głosu…
 
… a na sam koniec, ku zdumieniu słuchaczy okazywałoby się, że kobieta jest nieżywa, mężczyzna siedzi obok jej grobu i to z nią cały czas „rozmawia”?
 
 
Przykład nr 6:
 
Pisząc w tym roku scenariusz filmu na ten sam konkurs, zadałem sobie pytanie:
 
co by było, gdyby listonosz otwierał listy i ingerował w ich treść tak, żeby maksymalnie pomagać ludziom?
 
 
Przykład nr 7:
 
Pisząc z kolei bajkę na konkurs pewnego wydawnictwa książek dla małych dzieci, zacząłem się zastanawiać:
 
co by było, gdyby bohater tej bajki zetknął się nagle z narzędziami AI, np. chatem GPT. Jak wytłumaczyłbym tak trudne zagadnienie 4-letnim czytelnikom?
 
 
Przykład nr 8:
 
Czasami pomysł na bajkę biorę z obserwacji otoczenia.
 
A dopiero potem, w razie potrzeby, dodaję pytanie „co by było, gdyby”.
 
Pewnego dnia zauważyłem jelonka, który przydreptał nie wiadomo skąd i położył się obok ogrodzenia domu.
 
Po chwili z lasu wyszedł biały zadbany kot z czerwoną wstążką na szyi.
 
Zobaczył jelonka i zatrzymał się bez ruchu.
 
Parę sekund później z nieba sfrunęła sójka i usiadła na bramie.
 
Pomyślałem, że takie niecodzienne, tak bardzo bliskie spotkanie trzech zwierząt to świetny pomysł na opowieść, bo przecież każde z tych stworzeń ma przecież jakąś swoją historię.
 
Wystarczy tylko te ich historie odpowiednio zapleść i dać się im poprowadzić:
 
 

Nad drewnianym domem, w którym mieszkała Hania, przechodziła burza.
 
Szła powoli i ostrożnie. W granatowych obłokach, które wyglądały jak reklamówki z supermarketu wypełnione towarami, dźwigała dudniące grzmoty i lśniące błyskawice.
 
Burzowe chmury były trochę dziurawe tu i tam, dlatego raz po raz wypadały z nich ostre pioruny i z hukiem wbijały się w ziemię.
 
– Mamo, mamo, mamo! – zawołała dziewczynka.
– Nie bój się, kochanie! Przejaśnia się, zaraz będzie po wszystkim.
– Chodź szybko, coś zobaczysz!
 
Tuż za ogrodzeniem dotkliwie pogryzionym przez rdzę, na szarych kamieniach, które były jeszcze ciepłe od słońca, leżał wychudzony jelonek. Był zmęczony, mokry i poobijany.
 
Obok niego siedział biały, zadbany kot z czerwoną wstążką na szyi. A na grubym, metalowym słupku bramy wjazdowej dreptała w miejscu sójka.
 
Zwierzęta rozprawiały o czymś, co najwyraźniej mocno je zdenerwowało. Sójka podskakiwała w miejscu, machając skrzydłami, kot stawał na tylnych łapach, a jelonek smutno strzygł uszami.
 
– Wyglądają, jakby ze sobą rozmawiały – stwierdziła mama.
– Ciekawe o czym?
– Ptaki czasem się naradzają, zanim odlecą do ciepłych krajów.
– Jelonki słabo latają… chyba, że to… lenifer…?
 
Nagle jelonek, kot i sójka przerwały ożywioną dyskusję. Podniosły głowy i spojrzały na Hanię, która obserwowała całą tę dziwną scenę przez okno.
 
Dziewczynka nie miała pojęcia, że to, co przed chwilą wymyśliły zwierzęta, kompletnie zmieni jej życie…

 
 
Zwróć uwagę na to, w jaki sposób kończy się ten rozdział: w zawieszeniu.
 
Takie rozwiązanie rozbudza apetyt na więcej.
 
To chwyt znany z wielu telewizyjnych seriali.
 
Warto użyć go w kolejnych rozdziałach swojej bajki!
 


 

Skąd pomysł na kurs pisania bajek dla dzieci?

 
Od lat obserwuję próby podejmowane przez tysiące osób startujących w najpopularniejszym w Polsce konkursie na bajkę dla dzieci.
 
Widząc, z czym ludzie mają największy problem, postanowiłem napisać e-book i kurs dla przyszłych autorów bajek.
 
To, co robię, jest w pewnym sensie moją misją, ponieważ mam świadomość tego, że znaczenie bajek w procesie wychowywania nowego pokolenia jest ogromne!
 


 

Kim jestem?

 
Copywriterem, storytellerem i scenarzystą.
 
Zajmuję się pisaniem (zawodowo) od ponad 12 lat.
 
Mam za sobą tysiące długich godzin kreatywnej pracy.
 
Zobacz opinie moich klientów.
 


 

Jak uczę?

 
Zobacz rewelacyjne opinie uczestników pierwszego z moich kursów (był to kurs copywritingu i kreatywnego pisania).
 


 

Nad czym teraz pracuję?

 
Nad platformą dla dzieci i rodziców, która zawierała będzie bajki edukacyjne oraz pomoce naukowe wykorzystujące „silnik” każdej bajkowej historii, czyli storytelling.
 
Przykłady takich bajek edukacyjnych możesz zobaczyć na stronie głównej.
 


 

Co ostatnio napisałem dla dzieci?

 
1)
 
E-book edukacyjny (dla ósmoklasistów i licealistów) dotyczący śladu cyfrowego w internecie.
 
Pisząc go, sięgnąłem po moją supermoc, czyli storytelling.
 
Pierwsze opinie tych, którzy go przeczytali, są entuzjastyczne.
 
Zleceniodawcą był Państwowy Instytut Badawczy NASK.
 
Premiera e-booka: jesień 2023.
 

 
 
2)
 
Scenariusz do słuchowiska historycznego dla dzieci (temat: historia Polski w latach 1918-1989).
 
Zleceniodawcą był Instytut Pamięci Narodowej.
 
Premiera: czerwiec 2023.
 

 
 
3)
 
Bajkę na konkurs zorganizowany przez wydawcę serii książeczek dla przedszkolaków Fenek.pl.
 
Wygrałem ten konkurs, pisząc bajkę o sztucznej inteligencji 🙂
 
Premiera audiobooka: listopad 2023
 

 
 


 

Nagrodzona sztuka teatralna dla młodzieży:

 
Kilka lat temu dostałem nagrodę w konkursie na sztukę teatralną dla młodych widzów, której bohaterem miał być Fryderyk Chopin.
 
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
 


 

Opowieści najczęściej lajkowane przez moich fanów:

 
Zobacz tutaj
 
Zobacz cały blog
 


 

Skoro już tu jesteś, mam dla Ciebie pierwszą radę

 
Jednym z najważniejszych elementów procesu pisania bajki jest stworzenie pełnokrwistych postaci.
 
Zaprojektowanie ich od zera.
 
Zrobienie mniej lub bardziej drobiazgowej charakterystyki.
 
 
Dlaczego to takie ważne?
 
Ponieważ dobrze wymyślona postać będzie motorem napędowym Twojej bajki!
 
Zwróć uwagę na to, że wybieramy się kina na film – dla jakiejś postaci, dla bohatera.
 
Jako dzieci oglądaliśmy tę a nie inną bajkę – właśnie ze względu na jej bohaterów.
 
Było nam w zasadzie obojętne, gdzie i kiedy miała dziać się akcja bajki. Liczyło się tylko to, jak nasz ulubieniec sobie w danej sytuacji poradzi.
 
 
Zadanie dla Ciebie:
 
Weź bohaterów swojej przyszłej bajki albo bohaterów jakiejś znanej Ci historii.
 
Zadaj sobie bardzo proste pytanie:
 
Czego dana postać chce OD innej postaci?
 
 
Przykłady:
 
Czego matka chce od Kopciuszka?
 
Czego Kopciuszek chce od matki?
 
Czego Spiderman chce od ciotki?
 
Czego ciotka chce od Spidermana?
 
Czego brzydkie kaczątko chce od rodzeństwa?
 
Czego rodzeństwo chce od brzydkiego kaczątka?
 
Czego bohater filmu „Życie jest piękne” chce od syna?
 
Czego syn chce od niego?
 
 
Te proste pytania sprawią, że:
 
– w Twojej głowie zaczną pojawiać się nowe pomysły na rozwój akcji,
 
– a bohaterowie staną się wielowymiarowi.
 


 

Chcesz kupić kurs pisania bajek dla dzieci (za 49 zł)?

 
KLIKNIJ TUTAJ I PRZEJDŹ DO SKLEPU
 
 
Po wejściu do sklepu podaj swój adres mailowy i kliknij „realizuj zamówienie”.
 
Po wykonaniu przelewu otrzymasz dostęp do e-booka.
 
Dane dostępowe trafią na Twój adres mailowy podany podczas składania zamówienia.
 
Uwaga: mail z dostępem może wylądować w różnych folderach Twojej skrzynki (dlatego sprawdź np. spam).
 
 
UWAGA: proces zakupu jest dziecinnie prosty, ale gdyby przypadkiem pojawiły się jakieś trudności – koniecznie daj mi znać!
 
Pomogę Ci to ogarnąć 🙂

 


 

A może wolisz e-book o tym, jak napisać bajkę, używając kreatywności i ChataGPT? (za 9,90 zł)?

 
Dowiedz się więcej o e-booku
 


 

Chcesz o coś zapytać? Napisz do mnie:

 


     

     


     

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *