Siła słów, czyli najważniejszy tekst w karierze

 


 

Często się mówi, że słowa mogą ranić, niszczyć, a nawet zabijać. 

Na szczęście jest też druga strona medalu.

Znajdują się tam słowa, które mają moc ratowania życia. 

 


 
Parę dni temu odpowiedziałem na pewne ogłoszenie.

Pomijając szczegóły: stworzyłem (za darmo) tekst, którego celem było nakłonienie użytkowników Facebooka do wpłacania pieniędzy na leczenie dwuletniej dziewczynki.

Powiem tak.

To był zdecydowanie najważniejszy tekst w mojej copywriterskiej karierze.

A na pewno dający najwięcej satysfakcji.

Widok licznika zebranych pieniędzy, który nieustannie pędzi do przodu, cały czas dodaje mi skrzydeł.

(link do wpisu na FB)

 


 
Jest jeszcze drugie dno.

Nie raz i nie dwa zdarzało mi się wątpić w sens mojej pracy.

Powyższe zlecenie sprawiło, że chyba po raz pierwszy użyłem swoich copywriterskich umiejętności w naprawdę dobrej sprawie.

I prawdę mówiąc, więcej zyskałem, niż dałem, ponieważ jeszcze nigdy tak namacalnie nie odczułem siły tkwiącej w prostych w sumie słowach.

Kto wie, być może nawet przy okazji odkryłem swoje powołanie czy coś w rodzaju „misji”?
 


 

63 odpowiedzi

  1. Wszystko co moze pomoc komuś w teudnej sytuacji jest piekne i godne nasladowania. Kazfa wpłacona zlotowka czasami przybliza ta osobę do wyzdrowienia.brawo!

  2. Świetny tekst! Warto sobie czasem uświadomić jak ważne są wypowiadane/pisane przez nas słowa i jak wiele dobrego mogą zdziałać! 😉

  3. Super historia 🙂 Człowiek odzyskuje wiarę w ludzkość czytając takie rzeczy. Dałeś mi dobry przykład swoją postawą i jestem wdzięczny tobie za to. Oby takie historie nie szły w las, a mnożyły dobro.

    1. Dzięki 🙂
      PS. Widziałem twój blog.
      Bardzo podobają mi się dwa pierwsze zdania, nigdzie czegoś takiego nie przeczytałem, na żadnym innym blogu:
      „Cześć, jestem Jakub. Jestem myślicielem i twórcą.”

  4. Czasem niewiele potrzeba, a można mocno pomóc innym. Sama chętnie biorę udział w charytatywnych maratonach fitness, cel jest zawsze bardzo szczytny. No i też wychodzę z założenia, że dobro wraca 🙂

  5. Gratuluję! Osiągnąłeś wielki sukces. Wydawać by się mogło, że praca copywritera nie jest pracą, która może nieść za sobą pomoc drugiemu człowiekowi – a jednak. Karma zadziałała, Twoje dobre uczynki wróciły do Ciebie 🙂 Trzymam kciuki za projekty z Chin i USA i życzę Ci powodzenia.

  6. Maćku, gratulacje. To jest duży sukces i rzeczywiście jeśli się coś zrobi z dobrego serca, zaangażuje się w to, to ludzie to wyc
    zuja i docenią. A wtedy sukces murowany:).

  7. Jesteś niesamowity – i Ty sam, i Twoje teksty ! To naprawdę wielkie i szlachetne z Twojej strony, że potrafisz wykorzystać swój talent nie tylko dla pieniędzy, ale i w takiej słusznej sprawie.
    Życzę Ci powodzenia w realizacji tych nowych zleceń – i gratuluję propozycji z tak odległych zakątków świata !

    1. E, tam, bez przesady, to naprawdę nic wielkiego.
      Zresztą, długo się zastanawiałem, czy w ogóle pisać ten artykuł (bo trochę głupio tak się chwalić).

  8. Inspirujesz! Oby więcej było takich copywriterów i innych człowieków, którzy zdecydują się uczynić coś dobrego dzięki swoim umiejętnościom. Chapeau bas!
    Wierzę w to, że dobro wraca. Zło też, ale to inna historia 🙂

        1. Miał być o tym:

          „Autor książki, która zniszczyła życie tysiącom czytelników, musi zrobić wszystko, by choć jednego z nich przywrócić do życia. W przeciwnym razie – sam nigdy nie umrze i nie spotka się w niebie z ukochaną żoną i synkiem.”

          Ale jeszcze nie wiem, co wyjdzie 😉

  9. Wiesz.. całe swoje życie pomagałam innym. Działałam w stowarzyszeniach udzielałam się w wolontariacie i wiem z własnego doświadczenia, że dobro wraca. Nie musimy go otrzymać od osoby, której pomogliśmy, ale dostaniemy je od innych. Teraz właśnie zbieram pieniądze na nowy wózek elektryczny i moja Przyjaciółka organizuje dla mnie koncert charytatywny i zbiórkę publiczną – wierzę że nam się uda 😉

  10. Wspaniałe inicjatywy zawsze wracają do człowieka ze zdwojoną siłą. Nawet sama tego doświadczyłam biorąc udział w różnego rodzaju akcjach, głównie sportowych. Dzięki nim odkryłam też ludzi, którzy niosą bezinteresownie pomoc i którzy jakoś tak bardziej cenią życie i innych ludzi wokół siebie. Przypadek? 😉

  11. Się wita się w copywriterskiej rodzinie. Grunt to widzieć sens swojej pracy – ale też ważne, by zleceniodawcy nie ograniczali i nie podcinali skrzydeł. Niech się darzy!

  12. Pomaganie jest fajne! Bardzo cenię sobie ludzi, którzy angażują się w działalność charytatywną. Wielokrotnie rodzice są wtedy bezradni, sparaliżowani strachem. Nie wiedzą gdzie i jak zacząć. Brawo Ty! 🙂

  13. Wielki szacunek dla tego tekstu oraz Twojej postawy. Z pewnością warto pomagać, szkoda tylko, że nie da się wszystkim. Ale można chociaż próbować… Życzę, aby z tymi Chinami lub USA się udało 🙂 Pozdrawiam!

Napisz, co o tym sądzisz!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *