Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością
Dlaczego poniższe spoty wywołują takie emocje?
Myślę, że kluczem jest prostota pomysłu plus jego konsekwentna realizacja. Tutaj nie ma mowy o zbędnych ujęciach. Do tego: brak tutaj słów. Wszystko rozgrywa się na poziomie obrazów, których wymowa wzmacniana jest dodatkowo świetną ścieżką dźwiękową.
Oto 4 spoty, które kolejno:
- sprawią wam przyjemność,
- wycisną łzy wzruszenia,
- ścisną was za serce,
- i wprawią w zachwyt.
1) Przyjemność: Sabbia – Giorgio Armani
Reklama, która wyjątkowo działa na zmysły wzroku, słuchu, a nawet (jestem o tym przekonany) dotyku. To nie tylko wysmakowane obrazy, które powstały w głowie Paola Sorrentino. To także dźwięki, dzięki którym czujemy się tak, jakbyśmy zostali wrzuceni w sam środek akcji.
Zwróćcie uwagę na „chrupiącą” powierzchnię plaży i plusk wody, którą w pewnym momencie widz niemal się krztusi. Genialne zgranie obrazu i dźwięku.
Podpowiedź dla kreatywnych: działaj na wszystkie zmysły
2) Łzy wzruszenia: Loving Eyes – Toyota
Akiro Kurosawa stworzył kiedyś film, w którym ta sama historia została opowiedziana z czterech punktów widzenia (film nosił tytuł Rashōmon).
Japońska reklama Toyoty też została oparta na podobnym pomyśle.
I choć punkty widzenia są tutaj tylko dwa, to emocje jakie wywołuje spot, bez wątpienia wycisną łzy z oczu każdego rodzica [sprawdziłem].
Podpowiedź dla kreatywnych: prezentuj temat z różnych punktów widzenia
3) Drżenie serca: Love (in) New York – Tiffany & Co
Kilka historii bliskich chyba każdemu + powtarzalność ujęć (zwróćcie uwagę na motyw dotyku / bliskości ukazany na kilka różnych sposobów).
Tak wygląd przepis na niezwykłą podróż, podczas której przeniesiecie się do Nowego Jorku. Może nie ciałem, ale na pewno sercem.
Podpowiedź dla kreatywnych: powtarzaj wybrany motyw na różne sposoby, w różnych konfiguracjach
4) Zachwyt: Color Riche – L’Oréal Paris
Czyste piękno… [obejrzyjcie w trybie pełnoekranowym]
Podpowiedź dla kreatywnych: oglądaj reklamę tak długo, aż takie patrzenie na świat wejdzie ci w krew 🙂
Warto zobaczyć:
Blog Bruno Aveillan Jak zrobić spot reklamowy Produkcja wideo Scenariusz spotu reklamowego | Scenarzysta reklamowy Maciej Wojtas Storytelling Wpisy na temat tworzenia muzyki
18 komentarzy
A byłeś już w Poznaniu w Multikinie na Nocy Reklamożerców? 🙂 ja uwielbiam dobre reklamy i chętnie obejrzę te polecone przez Ciebie
W życiu nie byłem w Poznaniu 🙂
Ale NR – kojarzę 😉
No to koniecznie polecam 😉
Nie widziałam tych reklam w polskiej telewizji, a u nas też jest sporo fajnych, ciekawych i interesujących reklam :).
Reklam unikam jak ognia, ale jak widzę nie wszystkie reklamy są złe.
Niektóre są zaskakująco mądre 😉
Oj jak ja lubię do Ciebie zagląać. Nic nachalnego, pełen luz, relaks jednym słowem. A zazwyczaj na reklamie wychodzę.
Bardzo miło mi to słyszeć (a właściwie – czytać 🙂
[…] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]
[…] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]
[…] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]
[…] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]
Super tematyka, świat reklam jest zaśmiecany. Cieszę się, że nie tylko ja poszukuje w nim nadziei 😀
Dobrze powiedziane 🙂
Lubię spoty reklamowe i znam sporo takich oryginalnych, ale tych nie widziałam przedtem.
W kolejnym artykule pokażę więcej takich perełek 🙂
Już czekam 🙂
Już jest: http://maciejwojtas.pl/jak-stworzyc-reklamowe-arcydzielo/