Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością

Jestem copywriterem. Najtańszym z najlepszych

Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością

2 lipca 2016 Inspiracje 18

 

Dlaczego poniższe spoty wywołują takie emocje?

Myślę, że kluczem jest prostota pomysłu plus jego konsekwentna realizacja. Tutaj nie ma mowy o zbędnych ujęciach. Do tego: brak tutaj słów. Wszystko rozgrywa się na poziomie obrazów, których wymowa wzmacniana jest dodatkowo świetną ścieżką dźwiękową.

Oto 4 spoty, które kolejno:

  • sprawią wam przyjemność,
  • wycisną łzy wzruszenia,
  • ścisną was za serce,
  • i wprawią w zachwyt.

1) Przyjemność: Sabbia – Giorgio Armani

Reklama, która wyjątkowo działa na zmysły wzroku, słuchu, a nawet (jestem o tym przekonany) dotyku. To nie tylko wysmakowane obrazy, które powstały w głowie Paola Sorrentino. To także dźwięki, dzięki którym czujemy się tak, jakbyśmy zostali wrzuceni w sam środek akcji.

Zwróćcie uwagę na „chrupiącą” powierzchnię plaży i plusk wody, którą w pewnym momencie widz niemal się krztusi. Genialne zgranie obrazu i dźwięku.

Podpowiedź dla kreatywnych: działaj na wszystkie zmysły


2) Łzy wzruszenia: Loving Eyes – Toyota

Akiro Kurosawa stworzył kiedyś film, w którym ta sama historia została opowiedziana z czterech punktów widzenia (film nosił tytuł Rashōmon). Japońska reklama Toyoty też została oparta na podobnym pomyśle. I choć punkty widzenia są tutaj tylko dwa, to emocje jakie wywołuje spot, bez wątpienia wycisną łzy z oczu każdego rodzica [sprawdziłem].

Podpowiedź dla kreatywnych: prezentuj temat z różnych punktów widzenia


3) Drżenie serca: Love (in) New York – Tiffany & Co

Kilka historii bliskich chyba każdemu + powtarzalność ujęć (zwróćcie uwagę na motyw dotyku / bliskości ukazany na kilka różnych sposobów). Tak wygląd przepis na niezwykłą podróż, podczas której przeniesiecie się do Nowego Jorku. Może nie ciałem, ale na pewno sercem.

Podpowiedź dla kreatywnych: powtarzaj wybrany motyw na różne sposoby, w różnych konfiguracjach


4) Zachwyt: Color Riche – L’Oréal Paris

Czyste piękno… [obejrzyjcie w trybie pełnoekranowym]

Podpowiedź dla kreatywnych: oglądaj reklamę tak długo, aż takie patrzenie na świat wejdzie ci w krew 🙂


 

Warto zobaczyć:

Jak stworzyć reklamowe arcydzieło?

 

 

18 komentarzy

  1. Ilona - chillife napisał(a):

    Lubię spoty reklamowe i znam sporo takich oryginalnych, ale tych nie widziałam przedtem.

  2. Marta Zielińska napisał(a):

    Super tematyka, świat reklam jest zaśmiecany. Cieszę się, że nie tylko ja poszukuje w nim nadziei 😀

  3. […] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]

  4. […] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]

  5. […] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]

  6. […] Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością […]

  7. Gosia napisał(a):

    Oj jak ja lubię do Ciebie zagląać. Nic nachalnego, pełen luz, relaks jednym słowem. A zazwyczaj na reklamie wychodzę.

  8. Kamila Kołodziejczak napisał(a):

    Reklam unikam jak ognia, ale jak widzę nie wszystkie reklamy są złe.

  9. TieVeil napisał(a):

    Nie widziałam tych reklam w polskiej telewizji, a u nas też jest sporo fajnych, ciekawych i interesujących reklam :).

  10. Kakaludek.com napisał(a):

    A byłeś już w Poznaniu w Multikinie na Nocy Reklamożerców? 🙂 ja uwielbiam dobre reklamy i chętnie obejrzę te polecone przez Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *