Słownik linkedinowo-polski (gorzki, ale prawdziwy)

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 11-letnim stażem

Słownik linkedinowo-polski (gorzki, ale prawdziwy)

10 maja 2021 Z życia copywritera 2


 


 

Chcesz wiedzieć, co znaczą opisy profili na LinkedIn?

Co naprawdę kryje się pod hashtagami?

Jak należy czytać gładkie zdania zawarte w postach?

Zobacz krótki i gorzki słownik języka linkedinowego:

 


 

Opisy profili:

 
CEO

„Wpadłem na pomysł na biznes i teraz prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą”.
 
 
Senior specialist

„Jestem za stary na wszystko, ale mam jakieś tam doświadczenie”.

Lub: „Jestem specjalistą, ale w monopolowym wciąż proszą mnie o dowód osobisty”.
 
 
Enterpreneur

„Lubię podłubać coś w garażu”.
 
 
Author

Człowiek, który w podstawówce nauczył się pisać i do tej pory nie może przestać tego robić.
 
 
Head of…

Kierownik
 
 
Team Leader

Pierwszy po kierowniku

 


 

Hashtagi:

 
#motivation

„Sam nie jestem wzorem do naśladowania, ale jak rzucę cytatem motywacyjnym, to ludzie pomyślą, że to moje życiowe motto”.
 
 
#money

„Kiedy nie wiadomo, o co w moim poście chodzi, to napiszę, że chodzi o pieniądze”.
 
 
#travel

„Chcę pokazać, gdzie byłem na wakacjach, bo jestem święcie przekonany, że będzie to kogoś interesować”.
 
 
#sales

Kiedy chcesz, żeby ludzie myśleli, że urodziłeś się po to, żeby być sprzedawcą.
 
 
#strategy

Kiedy chcesz uchodzić za sprytniejszego, niż jesteś (a cały twój spryt polega na tym, że przeczytałeś coś w książce biznesowej, której nie zdążono jeszcze przetłumaczyć na język polski).
 
 
#management

„Jestem kierownikiem, ale nikt mnie nie słucha, więc może na LI coś zdziałam”.
 
 
#law

Kiedy chcesz pokazać, jak bardzo jesteś „fall in law”.
 
 
#networking

Kiedy chcesz znaleźć kogoś podobnego do siebie, choć nikt takich ludzi nie szuka.
 
 
#personaldevelopment

„Osobiście się nie rozwijam, ale na LI staram się robić dobre wrażenie”.
 
 
#copywriting

Kiedy jesteś copywriterem i wrzucasz posty zawierające wiedzę dla innych copywriterów, czyli dla Twojej konkurencji.

 


 

Frazy użyte w postach:

 
„Przypadł mi w udziale zaszczyt pracy w firmie XYZ, ale…”

Zostałem wylany z roboty, ale staram się trzymać fason, żeby nikt nie pomyślał, że jestem załamany.
 
 
„Kontynuuję swój rozwój w nowej firmie…”

Pracuję tu, bo gdzie indziej mnie nie chcieli.
 
 
„XY jest dla mnie nieustającą inspiracją”

Bardzo chciałbym mieć XY w kontaktach.
 
 
„W każdej sytuacji jestem sobą!”

Oczywiście mam na myśli porę, kiedy śpię i nie otwieram ust.
 
 
„Zaplanowałem działania…”

Zrobiłem listę na kartce papieru.
 
 
„Odbyłem rozmowę…”

Pogadałem z jednym gościem.
 
 
„Zainicjowałem projekt…”

Wreszcie wziąłem się do roboty.
 
 
„Rozpocząłem przygodę…”

Władowałem się w jakiś koszmar.

 


 

Zgadzacie się z tymi definicjami?

 


 

2 komentarze

  1. Anna Stranc pisze:

    Podoba mi się to ostatnie o przygodzie.
    Poza tym reszta też robi wrażenie.
    Zgadzam się 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy link
Powered by Social Snap