Scenariusz spotu (reklamy) radiowej: oferta usług

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

 


 

W skład usługi wchodzą następujące elementy:

  • Drobiazgowy scenariusz (w co najmniej trzech różnych wersjach; w praktyce jest ich niekiedy dużo więcej)
  • Szczegółowe informacje dla lektorów: od precyzyjnych określeń wykonawczych po zapis nutowy
  • Informacje o zalecanych efektach dźwiękowych
  • Sugerowany klimat muzyczny, rodzaj muzyki lub konkretny utwór muzyczny
  • Sugerowany głos konkretnego lektora lub lektorów
  • Skrócone wersje spotów, np. 15-sekundowe
  • Praktycznie nieograniczona liczba poprawek

 


 

Zobacz przykłady zrealizowanych scenariuszy spotów radiowych:

KLIKNIJ I POSŁUCHAJ SPOTÓW

1) Radiowa reklama kawy / sklepu z kawą to przeważnie teksty typu: poczuj ten orzeźwiający aromat, ta kawa cię obudzi, filiżanka aromatycznej kawybogactwo smaków i głębia doznań itp.

Nie lubię szablonów, dlatego moja reklama rozpoczyna się w więzieniu. Tuż przed egzekucją…

 

2) Spot radiowy reklamujący luksusowe meble. Przyrównałem tutaj meble do muzyki, stąd nagromadzenie terminów kojarzących się właśnie z tą dziedziną sztuki. Stworzyłem scenariusz, dobrałem podkład muzyczny oraz wybrałem głos lektora.

Spot okazał się niezwykle skuteczny. Sprzedaż mebli (z naprawdę górnej półki) zauważalnie wzrosła po jego emisji:

 

3) Spot reklamowy dla sieci szkół policealnych, którego akcja rozpoczyna się w gabinecie lekarskim. Jeśli pamiętacie audycję radiową „Będąc młodą lekarką” – od razu złapiecie ten absurdalny klimat:

 

4) Radiowa reklamówka dla stacji kontroli pojazdów. Spot rozpoczyna scena świetnie znana wszystkim kierowcom. Klient przyjeżdża na coroczny przegląd. Jednak po wszystkim okazuje się, że mechanik ma trzy dobre wiadomości i jedną złą.

Ta ostatnia pojawia się na samym końcu spotu, więc słuchacz, chcąc nie chcąc, musi utrzymać uwagę przez całe 30 sekund, czyli tyle, ile trwa typowa reklama radiowa:

 

5) Spot, którego akcja dzieje się w urzędzie. Przychodzi petent i rzuca zaskakujące zdanie. A po chwili podbija stawkę. Jeśli przykuwać uwagę słuchacza, to od razu. Od pierwszego zdania:

 

 


 

Skontaktuj się ze mną w sprawie wyceny: