Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem
W skład usługi wchodzą następujące elementy:
Drobiazgowy scenariusz (w co najmniej trzech różnych wersjach; w praktyce jest ich niekiedy dużo więcej)
Szczegółowe informacje dla lektorów: od precyzyjnych określeń wykonawczych po zapis nutowy
Informacje o zalecanych efektach dźwiękowych
Sugerowany klimat muzyczny, rodzaj muzyki lub konkretny utwór muzyczny
Sugerowany głos konkretnego lektora lub lektorów
Skrócone wersje spotów, np. 15-sekundowe
Praktycznie nieograniczona liczba poprawek
Zobacz przykłady zrealizowanych scenariuszy spotów radiowych:
KLIKNIJ I POSŁUCHAJ SPOTÓW
1) Radiowa reklama kawy / sklepu z kawą to przeważnie teksty typu: poczuj ten orzeźwiający aromat, ta kawa cię obudzi, filiżanka aromatycznej kawy, bogactwo smaków i głębia doznań itp.
Nie lubię szablonów, dlatego moja reklama rozpoczyna się w więzieniu. Tuż przed egzekucją…
2) Spot radiowy reklamujący luksusowe meble. Przyrównałem tutaj meble do muzyki, stąd nagromadzenie terminów kojarzących się właśnie z tą dziedziną sztuki. Stworzyłem scenariusz, dobrałem podkład muzyczny oraz wybrałem głos lektora.
Spot okazał się niezwykle skuteczny. Sprzedaż mebli (z naprawdę górnej półki) zauważalnie wzrosła po jego emisji:
3) Spot reklamowy dla sieci szkół policealnych, którego akcja rozpoczyna się w gabinecie lekarskim. Jeśli pamiętacie audycję radiową „Będąc młodą lekarką” – od razu złapiecie ten absurdalny klimat:
4) Radiowa reklamówka dla stacji kontroli pojazdów. Spot rozpoczyna scena świetnie znana wszystkim kierowcom. Klient przyjeżdża na coroczny przegląd. Jednak po wszystkim okazuje się, że mechanik ma trzy dobre wiadomości i jedną złą.
Ta ostatnia pojawia się na samym końcu spotu, więc słuchacz, chcąc nie chcąc, musi utrzymać uwagę przez całe 30 sekund, czyli tyle, ile trwa typowa reklama radiowa:
5) Spot, którego akcja dzieje się w urzędzie. Przychodzi petent i rzuca zaskakujące zdanie. A po chwili podbija stawkę. Jeśli przykuwać uwagę słuchacza, to od razu. Od pierwszego zdania:
Skontaktuj się ze mną w sprawie wyceny:
Wyrażam zgodę na na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze strony internetowej https://maciejwojtas.pl. Zobacz politykę prywatności