Chcesz zostać copywriterem, ale masz wątpliwości? Zadaj mi pytanie

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Chcesz zostać copywriterem, ale masz wątpliwości? Zadaj mi pytanie

10 sierpnia 2019 Porady dla copywriterów 12

 


 

Copywriting staje się coraz popularniejszym pomysłem na zdalną pracę przez internet. Rośnie liczba ludzi, którzy chcą zacząć swoją przygodę z pisaniem. Wiem, że sporo z nich ma mnóstwo pytań i wątpliwości. Dlatego postanowiłem coś z tym zrobić.

 


 

Zadaj mi pytanie dot. copywritingu w komentarzu

Jeśli zastanawiasz się, czy zostać copywriterem, a w głowie cały czas masz więcej pytań niż odpowiedzi, napisz komentarz pod tym artykułem. I tyle. Postaram się odpowiedzieć na każdy z nich.

 


 

Praca zdalna: gdzie i kiedy zarobisz najwięcej pieniędzy?

[Poradnik napisany przez praktyka]

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Czy praca zdalna jest dla każdego?
  • Jak zarabiać więcej, pracując zdalnie?
  • Która praca zdalna jest najprostszym sposobem na zarabianie?
  • Na jakie przeszkody musisz uważać, pracując w domu?
  • Co pomaga, a co przeszkadza zdalnym freelancerom
  • Co robić, kiedy praca nie idzie?

Kliknij i sprawdź, czy praca zdalna na pewno jest dla Ciebie

 


 

Zobacz koniecznie te wpisy o copywritingu:

Jak stać się jeszcze lepszym copywriterem?
 
Chcesz pisać lepiej? Lepiej to wytnij!
 
34 genialne rady trzech pisarzy [+ komentarze]
 
Copywriting: od kogo się uczyć, kogo śledzić, kogo naśladować?

 


 

12 komentarzy

  1. Eda pisze:

    Gdzie szukać zleceń copy i je dostać gdy nie mamy żadnego doświadczenia?

    • Maciej pisze:

      Dobre pytanie 🙂 Moim zdaniem, najszybsza droga to znalezienie agencji, która szuka ludzi na staż. Takich firm jest teraz sporo. Pieniądze są z tego marne, ale dostajesz po pierwsze wiedzę, a po drugie referencje. Mając te dwie rzeczy, łatwiej o pracę w innych agencjach. Równocześnie prowadziłbym blog, żeby za jego pomocą łapać klientów indywidualnych (na przykład w grupach na FB). Jest jeszcze trzecia droga, czyli różne serwisy dla copywriterów, ale z tego co wiem, stawki są tam głodowe.

    • Agnieszka pisze:

      Jakiś czas temu zebrałam kilka serwisów,gdzie można szukać pierwszych zleceń. Lista niedługa, ale może na początek się przyda. Można ją pobrać tutaj https://www.subscribepage.com/copywriting . Mam nadzieję, że to nie będzie kryptoreklama 😉

  2. Tom pisze:

    Skad jest wiadomo, ze nadajesz sie na taka forme dzialalbosci? Czy jest jakis test/testy gdzie mozesz sprawdzic swoja bieglosc jezykowa? Oczywiscie pomijam opinie rodziny/znajomych, ktorzy mowia, ze Ty to powinienes zarabiac na pisaniu 😉

  3. Aga pisze:

    Ile razy poprawiasz własny tekst, zanim wrzucisz go na blog? Ile razy poprawiasz tekst dla klienta, zanim mu go oddasz? Czy w ogóle nie poprawiasz, a korektą zajmuje się ktoś inny? Czy copy musi perfekcyjnie obracać się wśród interpunkcji i innych tego typu zagadnień, czy to zawsze jest przez kogoś dodatkowo obrabiane? I ile czasu zajmuje Ci przygotowanie od zera tekstu na własny blog (bez poprawiania, samą „surówkę”)?

    • Maciej pisze:

      1) Stale coś poprawiam w blogowych wpisach 🙂 Mniej niż dawniej, ale i tak zbyt dużo.
      2) Teksty dla klientów; tak samo, trudno mi się z nimi rozstać. Zawsze uważam, że można je napisać lepiej.
      3) Teoretycznie copywriter powinien ogarniać ortografię i interpunkcję, ale w agencjach zwykle robi to za niego korektor.
      4) Najczęściej udostępniany tekst na blogu napisałem w 30 minut 🙂 Z drugiej strony są teksty, które powstają tygodniami 🙂

    • Maciej pisze:

      Generalnie to bardzo czasochłonne zajęcie (a przynajmniej ja je tak odbieram).

  4. Pytania o copywriting pisze:

    Słyszałam, ze copy mało zarabiają. Oferty, które widzę tutaj, dotyczą ilości znaków, a jak to się przeklada na stronę? Czy jest jakieś inne kryterium rozliczenia? No i czy copy to przeważnie teksty reklamowe, czy zlecenia mogą dotyczyć też innych tematów?

    • Maciej pisze:

      Kryterium liczby znaków jest najwygodniejsze. Innym jest liczba słów. W niektórych zleceniach nie ma to jednak racji bytu (stworzenie hasła reklamowego,nazwy produktu itp. jest rozliczane za cały projekt). Zlecenia mogą dotyczyć absolutnie każdego rodzaju tekstu (od reklamowego, po bajkę dla dzieci czy scenariusz spotu / sztuki).

Skomentuj Tom Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *