Pomysł na biznes: zarabianie na największej potrzebie mężczyzn

Copywriting biznesowy | Storytelling biznesowy | Copywriting IT

 


 

Poniższy tekst pochodzi z newslettera z pomysłami na biznes.

Formularz zapisu na newsletter znajdziesz na końcu tekstu.

 


 

Co kręci mężczyzn?

Podobno każdego mężczyznę kręcą 3 rzeczy: seks, kasa i władza.

Być może to prawda (trudno powiedzieć, czy akurat wszystkich).

Wiem natomiast jedno.

Każda z tych rzeczy prędzej czy później doprowadza mężczyznę do zadania sobie prostego pytania:

czy to już wszystko, o co w życiu chodzi?

Czy to wszystko, co życie ma mi do zaoferowania?
 
 
W pewnym momencie człowiek zaczyna zauważać, że to wszystko i tak przemija, że to wszystko jest niewiele warte.

I wtedy do głosu dochodzi coraz bardziej natarczywa myśl:

„chciałbym coś po sobie pozostawić”.
 
 
Oczywiście to nieprawda, że takie myśli dopadają wyłącznie mężczyzn „w pewnym wieku”.

To bardziej kwestia ich dojrzałości.

Jedni zdadzą sobie sprawę z przemijalności w okolicach dwudziestki, inni do końca będą myśleć, że będą tutaj żyć wiecznie.
 


 

Co można zostawić po sobie?

Znane przysłowie mówi o trzech rzeczach: domu, potomku i drzewie.

W praktyce, mogą to być najprzeróżniejsze rzeczy:
 
 
– coś niematerialnego, niefizycznego, np. książka z wspomnieniami / dobrymi radami dla kolejnych pokoleń / portal internetowy

– coś opartego na inwestycji w dzieci, np. szkoła kształcąca młode talenty

– coś, czego wartość będzie rosła z czasem, np. las / park oddany do użytku dla wszystkich

– coś, co połechce ego takiej osoby, np. tabliczka z imieniem i nazwiskiem pokazująca ludziom, kto wyłożył pieniądze na jakieś spektakularne przedsięwzięcie

– coś, co przetrwa lata, dzięki ludziom, np. fundacja wspierająca tych, którzy chcą zmieniać świat
 


 

Które pomysły są najbardziej wartościowe?

Wydaje się, że zasada jest prosta:

im bardziej (1) niezniszczalne, (2) długowieczne i (3) przydatne dla innych będzie to, co mężczyzna po sobie pozostawi, tym większa będzie jego satysfakcja.

I tym większą cenę będzie gotów za to zapłacić.
 


 

Jak zarabiać na czymś takim?

Można zupełnie dosłownie:

– jako firma, która pomaga mężczyznom zostawić coś po sobie, np. zbudować dom, napisać książkę, wdrożyć w życie jakiś pomysł, wynalazek

– albo jako firma, która obsługuje inne firmy pomagające mężczyznom zostawić coś po sobie
 


 

Hasło reklamowe Twojej firmy

Można też wykorzystać potrzebę pozostawienia czegoś po sobie jako sposób komunikowania swojej oferty.

Przykłady:

– Twój sklep ogrodniczy sprzedający wyselekcjonowane gatunki długowiecznych drzew (roślin, które przetrwają wieki po śmierci właściciela)

– Twoja szkoła wyciągająca dzieci z biedy, która utrzymuje się ze składek osób pragnących zostawić coś dobrego po sobie (i hasłem o pozostawianiu czegoś dobrego po sobie przyciąga darczyńców)
 
 
Innymi słowy:

możesz „opakować” różne produkty i usługi w hasło sugerujące, że Twój produkt lub usługa jest adresowany do tych ludzi, którzy „chcą po sobie coś pozostawić”.
 


 

Co jeszcze?

Z hasła „zostawić coś po sobie” da się wyciągnąć jeszcze więcej.

Można przecież zostawić po sobie dobre wrażenie.

A dobre wrażenie to coś, co można robić każdego dnia, nie tylko po śmierci.

Filozofia „zostaw po sobie dobre wrażenie” – również może być pomysłem na biznes.

Na przykład na sklep internetowy oferujący wszystko, co tylko pomaga mężczyznom w różnych życiowych sytuacjach zostawić po sobie takie właśnie wspomnienie.
 


 

Sytuacja odwrotna

Jedni chcą coś po sobie pozostawić.

Inni, wręcz przeciwnie.

Chcą, żeby nic po tym czy owym – nie pozostało.

To „nie pozostawiaj nic po sobie” też może być pomysłem na działalność, na przykład na firmę usuwającą ślady czyjegoś istnienia – z internetu.

Ale to już temat na zupełnie inny wpis, rzekłbym nawet zahaczający o sferę… hmmm… kryminalną 🙂

 


 

Jak mogę Ci pomóc rozwinąć taki biznes?

Jestem copywriterem, czyli człowiekiem, który zajmuje się zwiększaniem sprzedaży produktów i usług.

Pomogę Ci napisać ofertę, która przekona klientów do tego, co robisz.

Napiszę dla Ciebie teksty na Twoją stronę internetową.

Stworzę treści do postów na Facebooka, LinkedIn, do newslettera albo na Twój blog poświęcony tematowi Twojego biznesu.

Wymyślę nazwę i slogan reklamowy dla Twojej firmy, Twojej usługi albo produktu.
 


 

Chcesz dostawać nowe pomysły biznesowe na maila?

 
Zapisz się na newsletter!
 
Co tydzień wysyłam newsletter z pomysłami, które już działają i z takimi, na które nie wpadł jeszcze nikt:
 


 


 

Spodobał Ci się ten pomysł? Chcesz o coś zapytać? Napisz do mnie:


     


     

    image_pdfimage_print
    Copy link
    Powered by Social Snap