4 proste zasady szukania pomysłów na biznes

Maciej Wojtas: copywriter z 10-letnim stażem

 


 

Jak / gdzie szukać pomysłów na biznes?

Odpowiedź na to pytanie znalazłem w jednym z wątków na stronie IndieHackers.

W największym skrócie:
 
 
1) Najpierw zajmij się szukaniem ludzkich problemów, a potem ich rozwiązań.

Właściwie to na tym ta lista mogłaby się skończyć.
 
 
2) Najlepszy problem, którym warto się zająć, to taki:

a) który narasta, jest coraz powszechniejszy,

b) z którym boryka się dużo ludzi,

c) za który ludzie zapłacą każde pieniądze, żeby go rozwiązać.
 
 
3) Zobacz, w których miejscach / w jakich sytuacjach ludzie spędzają dużo czasu i wydają dużo pieniędzy.
 
 
4) Zaatakuj problem, który ma już istniejące, alternatywne rozwiązania.

Jeśli znalazłeś problem, który nie ma takich rozwiązań, to znaczy, że:

a) to nie jest dla ludzi żaden istotny problem (bardziej prawdopodobne)

b) trafiłeś na żyłę złota (mniej prawdopodobne)
 


 

Co zrobić, żeby zarabiać więcej i pracować mniej?

Ostatnio obejrzałem niezwykle inspirujący filmik na kanale Alexa Barszczewskiego.
 

 
 
W filmie pojawia się wzór na obliczenie wartości rynkowej każdego człowieka.

Wzór jest bardzo prosty.

To iloczyn trzech elementów:
 
 
1) umiejętności (tego, co faktycznie umiesz robić)

2) sprzedaży (jak dobrze potrafisz to sprzedać)

3) kontaktów (liczba i jakość Twoich kontaktów)
 
 
Aby obliczyć swoją rynkową wartość, należy za każdy z tych trzech elementów przyznać sobie punkty: od 1 do 10.
 
 
Jeśli każda z tych trzech rzeczy wychodzi Ci absolutnie perfekcyjnie, wtedy możesz przyznać sobie za nie po 10 punktów.
 
 
Mnożąc 10 pkt. x 10 pkt. x 10 pkt, otrzymasz maksymalną liczbę punktów, czyli 1000.

Jednak podchodząc do sprawy realistycznie, okaże się pewnie, że:

– Twoja wiedza i umiejętności to jakieś 7 punktów

– umiejętność ich sprzedania to góra 3 punkty

– a jakość i ilość kontaktów, czyli dostęp do ludzi, którym będziesz faktycznie mógł Twoje umiejętności sprzedać, to powiedzmy… 2 punkty
 
 
Po przemnożeniu tych wartości przez siebie uzyskasz wynik daleki od ideału.
 
 
Ale najciekawsze jest coś innego.

Wystarczy podnieść wartość najsłabszego elementu o jeden, żeby wynik raptownie skoczył w górę!

Nie wierzysz?

Sprawdź!

Najpierw przemnóż to, co masz:

7 x 3 x 2

a potem podnieś którąkolwiek pozycję o jeden:

7 x 3 x 3
 
 
Polepszenie umiejętności sprzedaży o jeden to niewiele.

Ale w połączeniu z dwoma pozostałymi składnikami działania, daje wymierną poprawę.

Wyobraź więc sobie, co się stanie, jeśli Twój postęp będzie nieco większy!
 
 
Gdzie tutaj pomysł na biznes?

Jeśli wartość rynkowa człowieka (albo firmy) w największym skrócie sprowadza się do tych 3 elementów:

– umiejętności

– sprzedaży

– kontaktów

i jeśli wystarczy niewielka poprawa każdego z nich, żeby odskoczyć konkurencji, to…

aż się prosi, żeby pomagać ludziom zwiększać wartość którejkolwiek z tych trzech rzeczy.
 
 
Najprostsze przykłady:

1) Jak zmotywować kogoś do zwiększenia jakichś umiejętności? Na przykład organizując zawody dla osób wykonujących tę umiejętność.

2) Jak zwiększyć umiejętności sprzedażowe? Na przykład organizując szkolenia.

3) Jak poprawić jakość i ilość wartościowych kontaktów? Na przykład organizując imprezy networkingowe.
 


 

Jak pomogę Ci rozwinąć taki biznes?

Jestem copywriterem, czyli człowiekiem, który zajmuje się zwiększaniem sprzedaży produktów i usług.

Pomogę Ci napisać ofertę, która przekona klientów do tego, co robisz.
 
 
Napiszę dla Ciebie teksty na Twoją stronę internetową.

Stworzę treści do postów na Facebooka, LinkedIn, do newslettera albo na Twój blog poświęcony tematowi Twojego biznesu.

Wymyślę nazwę i slogan reklamowy dla Twojej firmy, Twojej usługi albo produktu.
 


 

Zobacz poprzednie wydania newslettera:

 

Ile pomysłów na biznes można wygenerować, patrząc na ten dziwny samochód?

Pomysł na biznes: zarabianie na największej potrzebie mężczyzn

Pomysły na: „odwrotną” książkę, nietypowe wydawnictwo i usługi „tłumaczeniowe”

Pomysł na biznes edukacyjny (trend, który zaczyna szybko rosnąć)

Pomysł na biznes dla młodych rodziców

image_pdfimage_print
Copy link
Powered by Social Snap