Opisy produktów dla e-sklepu meblowego (z art. wyposażenia wnętrz)

Agencja kreatywna | Pomysły na rozwój firmy i kariery

Opisy produktów dla e-sklepu meblowego (z art. wyposażenia wnętrz)

28 września 2020 Porady dla copywriterów 50


 


 
W skrócie:

1) Zobacz, jak powstaje niezwykły opis produktu.

2) Skontaktuj się ze mną, jeśli chcesz, bym taki opis stworzył dla Ciebie.
 


 

To było jedno z tych niewykonalnych zleceń

Żeby było dziwniej: wcale nie musiało takie być.

Sam zawiesiłem sobie poprzeczkę kilometr nad ziemią.

Zadanie było następujące:

  • zbudować niezwykły nastrój wokół produktu (szklanej lampy)
  • nawiązać w opisie do jej nazwy.

W praktyce chodziło między innymi o oddanie słowami zapachu jej szklanego klosza. Istny kosmos…
 


 

Cement

Zacząłem od spisania ciągu skojarzeń, jakie wywoływała nazwa danej lampy (były to nazwy miast lub państw).
 


 

Wapno

Następnie stworzyłem drugi ciąg wyrazów. Były to słowa, które przychodziły mi na myśl, kiedy patrzyłem na kształt opisywanej lampy.
 


 

Piasek

Trzecim etapem było prześledzenie tajników technologii produkcji tych szklanych dzieł sztuki i nawiązanie do nich w opisie.
 


 

Betoniarka

Miałem więc cement, wapno i piasek. Wystarczyło tylko dodać niewielką ilość wody i wymieszać to wszystko w betoniarce. I wtedy okazało się, że wyszło mi coś takiego:
 


 

Opisy szklanych lamp:

 
JAK PACHNIE LAMPA RAVENNA?

Wystarczy wytężyć nieco wyobraźnię, by poczuć zapach strzelistych drzew piniowych stojących po kolana w morzu wonnej lawendy.

JAKA JEST W DOTYKU?

Jest gładka niczym powierzchnia każdego z milionów szklanych elementów mozaik, z których słynie włoskie miasto Rawenna.

Z CZYM KOJARZY SIĘ JEJ WYGLĄD?

Z ostatnimi promieniami zachodzącego słońca tonącymi w ciemnych wodach Adriatyku.

CO WYRÓŻNIA TĘ LAMPĘ Z ABAŻUREM?

Technologia produkcji sprawia, że każda z lamp Ravenna, która opuszcza bramy naszej wytwórni, jest jedyna w swoim rodzaju. Układ i kształt czarnych plam szklanej podstawy jest za każdym razem niepowtarzalny jak wnętrza mieszkań, do którego lampy te trafiają.

 


 

JAK PACHNIE LAMPA STOCKHOLM BLACK?

Wystarczy przymknąć powieki, by poczuć żywiczny zapach zasypanej śniegiem drewnianej chaty, która skryła się gdzieś w iglastych lasach Północy.

JAKA JEST W DOTYKU?

Nieskończenie gładka i powabna. Jak powierzchnia jeziora, które jeszcze wczoraj było zbiornikiem krystalicznie czystej wody, a dziś pokryło się warstwą szklistego lodu.

Z CZYM KOJARZY SIĘ JEJ WYGLĄD?

Z naturalną, nadzwyczaj piękną, dziecięcą prostotą. Ze światem tych prostych zasad, który uwieczniła na kartach swoich książek szwedzka pisarka – Astrid Lindgren.

CO WYRÓŻNIA TĘ LAMPĘ Z ABAŻUREM?

Prostota, która w tym projekcie została wyniesiona do rangi cnoty. Lampa onieśmiela wręcz swoim czystym, nieskazitelnym minimalizmem. Less is (naprawdę) more…

 


 

JAK PACHNIE LAMPA BRNO?

To zapach wolności. To radość życia w świecie, w którym niepodzielnie rządzi ciepły, dobrotliwy czeski humor, a niekończące się spotkania z przyjaciółmi to czynność tak naturalna jak oddychanie.

JAKA JEST W DOTYKU?

Jej regularnie powtarzające się żłobienia zdają się nie mieć ani początku, ani końca. Wprowadzają tym samym w projekt swoisty rytm i harmonię. Tworzą klimat, w którym panują błogie nicnierobienie i rozleniwiająca niespieszność…

Z CZYM KOJARZY SIĘ JEJ WYGLĄD?

Z pękatą, nieco rubaszną, ale wiecznie zadowoloną z siebie karafką, która pełna jest napoju rozweselającego serce.

CO WYRÓŻNIA TĘ LAMPĘ Z ABAŻUREM?

Niezwykła technologia produkcji: gorąca szklana bańka czystego szkła trafia do specjalnego koszyka z szablami. To one odciskają na lampie owe charakterystyczne żłobienia.


 


 

Zobacz więcej opisów produktów

 


 

Chcesz mieć takie opisy produktów w swoim sklepie?

 

Skontaktuj się ze mną:

 

     

    50 komentarzy

    1. Iwona pisze:

      Ja czuje nieco inne zapachy przy tych lampach. Ale bardzo mi się podobają takie plastyczne opisy, przy których wystarczy zamknąć na chwilę oczy i zaczynają działać inne zmysły…

    2. Już nigdy nie spojrzę na moją lampę w dotychczasowy sposób 🙂

    3. Ty to masz ciekawe życie… i zlecenia.

    4. Inspirujesz! 🙂 To jeden z kreatywniejszych opisów produktowych, jakie zdarzyło mi się przeczytać 🙂

    5. Ciekawe podejście do opisu produktu 🙂 Jestem pod wrażeniem 🙂
      O wszystkim potrafiłbyś tak ładnie napisać? 🙂

    6. Kawał umiejętności językowych 🙂

    7. Goga pisze:

      Świetne opisy, bardzo zmysłowe 🙂 Szczególnie podoba mi się: „Z pękatą, nieco rubaszną, ale wiecznie zadowoloną z siebie karafką, która pełna jest napoju rozweselającego serce.” 🙂

    8. Maciej Wojtas pisze:

      Hehe 🙂 Brzmi jak początek fajnej powieści 😉

    9. Czarna Skrzynka pisze:

      Dlatego niektórzy (nieliczni) idą do copywriteingu (?)… a niektórzy idą do wódki 🙂 Ja zawsze czuję dziką zazdrość, kiedy widzę genialne hasła np. kampania piwa Żubr, albo Żywca… Krótkie, celne i trafiajace w punkt! W sumie tak pospolite, ze każdy głupi by na nie wpadł! A jednak, dane jest to nielicznym 🙂

    10. Już to kiedyś chyba u Ciebie pisałem. Bierz połowę albo zmień dilera. 😉 😛

    11. Marta Bridges pisze:

      Kawał porządnej roboty z tymi opisami Gratulacje ! 🙂

    12. Ewidentnie minąłem się z powołaniem… Ale chyba „za moich czasów” nie było takiego zawodu 🙂

    13. Kamila Buła pisze:

      „Nieskończenie gładka i powabna. Jak powierzchnia jeziora, które jeszcze wczoraj było zbiornikiem krystalicznie czystej wody, a dziś pokryło się warstwą szklistego lodu.” Wow, jestem pod wrażeniem… Biorąc pod uwagę, że nie ma podanych cen to na lampę pewnie mnie nie stać. Przepiszę sobie więc ten opis i to on będzie dekoracją 🙂

    14. Nikola Tkacz pisze:

      Prawdziwy kunszt copywritera 🙂 A lampa swoją drogą faktycznie ładna 😀

    15. Zwykła Matka pisze:

      Jeśli chodzi o Twój bajeczny opis-wybieram lampe numer trzy, ale jeśli o wygląd ze zdjecia, -dwójeczka 🙂 Swoją drogą mega zachęcająca reklama lamp 🙂

    16. zdecydowanie poczułam zapach lampy STOCKHOLM BLACK. Nawet oczami wyobraźni widzę ją na swojej komódce. Nie chcą rozdawać? 😉

    17. Stockholm Black – nowoczesne mieszkanie
      Lampa Brno – jak u babci
      Lampa Ravenna – ekstrawagancki styl, trochę artystyczna

      Masz bardzo ciekawego bloga! 😀

    18. To jest po prostu wspaniałe. brakuje słów by opisać to co przeczytałem gdyż każde słowo tu rzucone jest niczym przy rozmiarze tego doniosłego tekstu. BRAVO.

    Skomentuj Marta Bridges Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copy link
    Powered by Social Snap