Ile pomysłów na biznes można wygenerować, patrząc na ten dziwny samochód?

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

 


 
Zaraz Ci pokażę, jak od ręki, zupełnie bez wysiłku można wymyślić wiele pomysłów na biznes.

Na początek szukamy punktu wyjścia, czyli biznesu, który już działa.

Niech to będzie… food truck.
 


 

Co to jest food truck?

Food truck to samochód dostawczy, który częściej stoi, niż jeździ i z którego sprzedawane jest jedzenie.
 

 


 

Jak „wyciągnąć” z niego pomysły na biznes?

Najpierw trzeba rozbić food trucka na kawałki.

Oto słowa, z którymi taka działalność się kojarzy:

1) samochód dostawczy

2) jedzenie dla ludzi

3) miasto

4) kierowca

5) sprzedawca

6) sprzedaż

7) miejsce postoju

8) brak konkurencji w okolicy

9) rodzaj jedzenia

I teraz najważniejsze: trzeba podważyć któryś z tych punktów.

Trzeba zapytać: a dlaczego tak musi być?
 


 

Teraz podważ to, co wydaje się oczywiste

1) A dlaczego samochód dostawczy – czy nie może to być inny pojazd? Rower, autobus, łódź?

2) A dlaczego jedzenie dla ludzi – czy nie może to być np. jedzenie dla zwierząt?

3) A dlaczego miasto – czy nie można mieć „wiejskiego food trucka”?

4) A dlaczego sprzedaż – czy takie auto może prowadzić skup?

5) A dlaczego food truck ma stać sam – czy takie auta nie mogą „łączyć się w stada”?

6) A dlaczego sprzedawać to, co wszyscy – czy nie można wyspecjalizować się w kuchni regionu, w którym auto w danym momencie się znajduje (albo w kuchni regionu sąsiedniego)?
 


 

Druga metoda szukania pomysłu na food trucka

Weź zdanie opisujące, czym jest food truck:

„Food truck – samochód dostawczy, który częściej stoi, niż jeździ i z którego sprzedawane jest jedzenie”.

I teraz spróbuj do każdego wyrazu w tym zdaniu zadać jak najwięcej pytań „dlaczego”.

Przykład:

Dlaczego w food trucku sprzedawane jest jedzenie? Bo… A dlaczego tak? Bo… A dlaczego tak? Bo…
 


 

Dlaczego nie warto lekceważyć tych metod szukania pomysłów na biznes?

Zdziwisz się, jak bardzo takie „zwykłe” pytania potrafią otworzyć głowę!

Zdziwisz się jeszcze bardziej, kiedy Ci powiem, że ludziom nie chce się zadawać takich pytań.

Nie wiedzą, że to najszybsza droga do znalezienia pomysłu, na który nie wpadł jeszcze nikt!

Tego rodzaju pytania wykorzystuje w swojej pracy na przykład… Elon Musk.
 


 

Jak rozreklamuję Twojego food trucka?

Jestem copywriterem, czyli człowiekiem, który zajmuje się zwiększaniem sprzedaży produktów i usług.

Napiszę dla Ciebie teksty na Twoją stronę internetową.

Stworzę treści do postów na Facebooka, LinkedIn, do newslettera albo na Twój blog poświęcony food truckom.

Wymyślę nazwę i slogan reklamowy dla Twojej firmy.

Zrobię to też dla Twoich dań.
 
 

Skontaktuj się ze mną!