Grupy dla copywriterów: instrukcja obsługi dla klientów i freelancerów

Agencja kreatywna | Pomysły na rozwój firmy i kariery

Grupy dla copywriterów: instrukcja obsługi dla klientów i freelancerów

15 maja 2021 Porady dla copywriterów 2


 


 
Co może Cię spotkać, jeśli pewnego dnia postanowisz dołączyć do jakiejś grupy dla copywriterów na FB?

Zobacz instrukcję dla klientów i freelancerów.
 


 

Jeśli jesteś klientem:

 
1)
Uważaj na nisko latające żarty.

Copywriterzy bywają zgorzkniali i cyniczni.

Jeśli im podpadniesz, potną Cię słowami na kawałki.
 
 
2)
Nie bierz sobie za bardzo do serca złośliwych komentarzy.

Krowa, która dużo ryczy, słabo pisze.
 
 
3)
3 razy się zastanów, zanim zdecydujesz się publicznie podać stawkę za zlecenie.
 
 
4)
Zastanów się 30 razy, jeśli po głowie chodzi ci niska stawka.

Albo lepiej od razu wyłącz komentowanie pod postem.

Szkoda Twoich nerwów.
 
 
5)
Nie obrażaj copywriterów.

Nie narzekaj na to, że w przeszłości trafiłeś na takich czy owakich.

Zrób to wyłącznie wtedy, jeśli planujesz zwiększyć zasięgi swojego posta.
 
 
6)
Nie stawiaj miliona wymagań, gdy oferujesz zlecenie za niewielkie pieniądze.

Chyba, że chcesz potem wyłapać w komentarzach tych, z którymi nie warto się zadawać.

To dobry sposób na odsianie kulturalnych od sfrustrowanych.
 


 

Jeśli jesteś freelancerem:

 
1)
Przygotuj się na docinki dotyczące Twojego wyglądu.

Przepraszam, oczywiście żartuję.

Nikt nie będzie się śmiał z tego, jak wyglądasz, tylko jak piszesz.

Najgłośniej śmiać będą się ci, którzy na co dzień mają problemy ze stanięciem na wysokości zadania.
 
 
2)
Przygotuj się na spotkanie z tłumem takich jak Ty.

To Twoi konkurenci.

Przynajmniej na pierwszy rzut oka.
 
 
3)
Jeśli masz poglądy leżące na prawo od lewa i bardziej konserwatywne niż postępowe, to poczujesz się w takich grupach jak Wojciech Cejrowski na tajnym spotkaniu partii Razem, czyli trochę samotnie.
 
 
4)
Bądź miły, uczynny i pomocny.

Nigdy nie wiadomo, który copywriter w przyszłości zostanie właścicielem prężnej agencji reklamowej 😉
 
 
5)

A tak zupełnie serio:

bądź sobą.

 


 

Do których grup warto się zapisać?

 

Copywriting: gdzie szukać pracy i zleceń? [rady starego copywritera]


 


 

 

2 komentarze

  1. Krzysztof pisze:

    Ogólnie na Facebookowych grupach panuje dość specyficzna atmosfera – brakuje mi trochę czasów kiedy funkcjonowało jeszcze całkiem sporo for internetowych. Prócz pozyskiwania klientów można było znaleźć na nich całkiem sporo wartościowych informacji czego niestety na grupach bardzo brakuje.

  2. Andrzej pisze:

    Do grafików też większość pasuje 🙂

Skomentuj Krzysztof Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy link
Powered by Social Snap