Codecademy: praktyczne porady (lekcja 2)
Dalszy ciąg przygód z nauką programowania. Zobaczcie, co zwróciło moją uwagę podczas przechodzenia przez kolejne lekcje Pythona w Codecademy.
Zobacz pierwszą część artykułu:
Uwagi na temat samego programowania
1) Programowanie jest jasne i logiczne. Nie ma w nim miejsca na półcienie czy drobne niuanse. Prawda – fałsz, tak – nie. Wszystko jest czarne albo białe.
2) Pozorne drobiazgi mają ogromne znaczenie. Zwróćcie uwagę na cudzysłów w każdym z poniższych wyrazów. Niby wszystko wygląda normalnie, ale wystarczy się dokładniej przyjrzeć i…
3) Programowanie wymaga aptekarskiej precyzji, ale na szczęście są miejsca, w których można bardziej popłynąć i kreatywnie zaszaleć. Tym miejscem są komentarze:
4) Programowanie uczy dokładnego czytania poleceń oraz wyjścia poza dotychczasowe ramy (np. przyswojenia sobie, że liczenie elementów rozpoczyna się tutaj od cyfry zero, a nie jeden):
Uwagi dotyczące nauki programowania w Codecademy
1) Warto codziennie powtarzać przerobione już lekcje. Od samego początku. To dość prymitywny, ale skuteczny sposób na zapamiętanie / utrwalenie zdobytej wiedzy.
2) Można sto razy popełnić jakiś błąd, a nasz wirtualny nauczyciel co najwyżej powie ups… Na normalnym kursie w realu byłoby to raczej niemożliwe. Chociaż w sumie – klient płaci, klient wymaga.
W poniższym przykładzie należało podnieść 10 do kwadratu. Ale postanowiłem trochę powkurzać swojego trenera, podnosząc 10 na przykład do trzysetnej potęgi:
3) Zawsze można powtórzyć dane ćwiczenie. Wystarczy użyć „iksa” znajdującego się w prawym dolnym rogu:
4) Czasami (w niektórych lekcjach) Codecademy pozwala na własną inwencję. I zamiast zwyczajnie odbębnić kolejne zadanie:
można, używając dostępnej wiedzy, nawet jeśli jest ona bardzo nikła – przez chwilę pokombinować po swojemu (bo przecież o to chodzi w tym całym programowaniu):
Pozostałe uwagi
1) Liczba materiałów do nauki programowania w Pythonie jest porażająca. Mówiąc wprost – nie wiadomo od czego zacząć. Czy od oficjalnej strony:
https://www.python.org/about/gettingstarted/
czy od tutoriali wideo dostępnych na Youtube:
czy po prostu „z grubej rury”, czyli od kursu na MIT – jednej z najlepszych uczelni świata:
https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-mitx-6-00-1x-8
2) Nazwa Python naprawdę pochodzi od Monty Pythona. Czyli moje przeczucie było prawidłowe. 🙂
Jak rozpocząć naukę programowania w Codecademy Na co warto zwrócić uwagę w Codecademy
9 komentarzy
Ja też od niedawna zaczęłam się uczyć programowania. Ciekawa droga przed nami uczącymi się. P.S. Jak idzie?
Na razie bardziej stoi, niż idzie 🙂 Pochłonęło mnie pisanie 🙂
Tak się teraz zaczęłam zastanawiać, czy może jeszcze nie jestem za stara i mogłabym się też tego nauczyć? 🙂
Wiek nie wydaje się aż taką przeszkodą. Największą jest brak „serca” do tej roboty, do nauki.
I ewentualnie silne ograniczenia czasowe 😉
Ale to dałbym jednak na drugim miejscu.
Oczywiście, że na drugim – chęci i serce to podstawa 🙂
programowanie – zawsze chciałam się go nauczyć, ale ciągle mysle ze jednak jest za mało kumata:P
Nie ma co myśleć, rozkminiać, tylko zacząć się uczy, próbować 🙂