Codecademy: praktyczne porady (lekcja 2)

Dalszy ciąg przygód z nauką programowania. Zobaczcie, co zwróciło moją uwagę podczas przechodzenia przez kolejne lekcje Pythona w Codecademy.


Zobacz pierwszą część artykułu:

Codecademy: programowanie dla niekumatych (lekcja 1)


Uwagi na temat samego programowania

1) Programowanie jest jasne i logiczne. Nie ma w nim miejsca na półcienie czy drobne niuanse. Prawda – fałsz, tak – nie. Wszystko jest czarne albo białe.

d1

2) Pozorne drobiazgi mają ogromne znaczenie. Zwróćcie uwagę na cudzysłów w każdym z poniższych wyrazów. Niby wszystko wygląda normalnie, ale wystarczy się dokładniej przyjrzeć i…

d7

3) Programowanie wymaga aptekarskiej precyzji, ale na szczęście są miejsca, w których można bardziej popłynąć i kreatywnie zaszaleć. Tym miejscem są komentarze:

d3

4) Programowanie uczy dokładnego czytania poleceń oraz wyjścia poza dotychczasowe ramy (np. przyswojenia sobie, że liczenie elementów rozpoczyna się tutaj od cyfry zero, a nie jeden):

d6

Uwagi dotyczące nauki programowania w Codecademy

1) Warto codziennie powtarzać przerobione już lekcje. Od samego początku. To dość prymitywny, ale skuteczny sposób na zapamiętanie / utrwalenie zdobytej wiedzy.

2) Można sto razy popełnić jakiś błąd, a nasz wirtualny nauczyciel co najwyżej powie ups… Na normalnym kursie w realu byłoby to raczej niemożliwe. Chociaż w sumie – klient płaci, klient wymaga.

W poniższym przykładzie należało podnieść 10 do kwadratu. Ale postanowiłem trochę powkurzać swojego trenera, podnosząc 10 na przykład do trzysetnej potęgi:

d4

3) Zawsze można powtórzyć dane ćwiczenie. Wystarczy użyć „iksa” znajdującego się w prawym dolnym rogu:

d2

4) Czasami (w niektórych lekcjach) Codecademy pozwala na własną inwencję. I zamiast zwyczajnie odbębnić kolejne zadanie:

d8

można, używając dostępnej wiedzy, nawet jeśli jest ona bardzo nikła – przez chwilę pokombinować po swojemu (bo przecież o to chodzi w tym całym programowaniu):

d9


Pozostałe uwagi

1) Liczba materiałów do nauki programowania w Pythonie jest porażająca. Mówiąc wprost – nie wiadomo od czego zacząć. Czy od oficjalnej strony:

https://www.python.org/about/gettingstarted/

p1

czy od tutoriali wideo dostępnych na Youtube:

czy po prostu „z grubej rury”, czyli od kursu na MIT – jednej z najlepszych uczelni świata:

https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-mitx-6-00-1x-8

p2

2) Nazwa Python naprawdę pochodzi od Monty Pythona. Czyli moje przeczucie było prawidłowe. 🙂

9 odpowiedzi

Skomentuj ten wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *