);

Codecademy: praktyczne porady (lekcja 2)

Maciej Wojtas: copywriter | kompozytor tekstów

Codecademy: praktyczne porady (lekcja 2)

29 października 2016 Inspiracje Jak zmienić zawód Nauka programowania 9

Dalszy ciąg przygód z nauką programowania. Zobaczcie, co zwróciło moją uwagę podczas przechodzenia przez kolejne lekcje Pythona w Codecademy.


Zobacz pierwszą część artykułu:

Codecademy: programowanie dla niekumatych (lekcja 1)


Uwagi na temat samego programowania

1) Programowanie jest jasne i logiczne. Nie ma w nim miejsca na półcienie czy drobne niuanse. Prawda – fałsz, tak – nie. Wszystko jest czarne albo białe.

d1

2) Pozorne drobiazgi mają ogromne znaczenie. Zwróćcie uwagę na cudzysłów w każdym z poniższych wyrazów. Niby wszystko wygląda normalnie, ale wystarczy się dokładniej przyjrzeć i…

d7

3) Programowanie wymaga aptekarskiej precyzji, ale na szczęście są miejsca, w których można bardziej popłynąć i kreatywnie zaszaleć. Tym miejscem są komentarze:

d3

4) Programowanie uczy dokładnego czytania poleceń oraz wyjścia poza dotychczasowe ramy (np. przyswojenia sobie, że liczenie elementów rozpoczyna się tutaj od cyfry zero, a nie jeden):

d6

Uwagi dotyczące nauki programowania w Codecademy

1) Warto codziennie powtarzać przerobione już lekcje. Od samego początku. To dość prymitywny, ale skuteczny sposób na zapamiętanie / utrwalenie zdobytej wiedzy.

2) Można sto razy popełnić jakiś błąd, a nasz wirtualny nauczyciel co najwyżej powie ups… Na normalnym kursie w realu byłoby to raczej niemożliwe. Chociaż w sumie – klient płaci, klient wymaga.

W poniższym przykładzie należało podnieść 10 do kwadratu. Ale postanowiłem trochę powkurzać swojego trenera, podnosząc 10 na przykład do trzysetnej potęgi:

d4

3) Zawsze można powtórzyć dane ćwiczenie. Wystarczy użyć „iksa” znajdującego się w prawym dolnym rogu:

d2

4) Czasami (w niektórych lekcjach) Codecademy pozwala na własną inwencję. I zamiast zwyczajnie odbębnić kolejne zadanie:

d8

można, używając dostępnej wiedzy, nawet jeśli jest ona bardzo nikła – przez chwilę pokombinować po swojemu (bo przecież o to chodzi w tym całym programowaniu):

d9


Pozostałe uwagi

1) Liczba materiałów do nauki programowania w Pythonie jest porażająca. Mówiąc wprost – nie wiadomo od czego zacząć. Czy od oficjalnej strony:

https://www.python.org/about/gettingstarted/

p1

czy od tutoriali wideo dostępnych na Youtube:

czy po prostu „z grubej rury”, czyli od kursu na MIT – jednej z najlepszych uczelni świata:

https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-mitx-6-00-1x-8

p2

2) Nazwa Python naprawdę pochodzi od Monty Pythona. Czyli moje przeczucie było prawidłowe. 🙂

 

9 komentarzy

  1. Marta Gie pisze:

    programowanie – zawsze chciałam się go nauczyć, ale ciągle mysle ze jednak jest za mało kumata:P

  2. Królowa Karo pisze:

    Tak się teraz zaczęłam zastanawiać, czy może jeszcze nie jestem za stara i mogłabym się też tego nauczyć? 🙂

  3. mumspace pisze:

    Ja też od niedawna zaczęłam się uczyć programowania. Ciekawa droga przed nami uczącymi się. P.S. Jak idzie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *