Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 3

 


 

Trzecia część słownika copywritera.

 


 

Facebook

Serwis pochłaniający czas i odciągający od pracy.

W efekcie copywriter traci klientów, których z takim trudem zdobył… na Facebooku.

 


 

Rodzina

1) Osoby genetycznie spokrewnione z copywriterem.

2) Osoby podnoszące copywritera na duchu (Nie martw się, w końcu znajdziesz normalną pracę)

3) Osoby zadające mu niewygodne

 


 

Pytania

Serio da się z tego wyżyć?

A propos życia i kolei losu:

 


 

Śmierć babci

1) Cykliczne wydarzenie rodzinne w życiu wielu copywriterów.

Statystyki policyjne są zatrważające: tygodniowo ginie więcej krewnych copywriterów niż osób w wypadkach samochodowych w ciągu całego roku.

2) Hasło, które za każdym razem wyciska łzy z oczu klienta. Za pierwszym i drugim – łzy szczerego bólu, za trzecim i następnym – łzy równie szczerego śmiechu.

 


 

Śmiech

Reakcja alergiczna.
Występuje samoistnie na widok niektórych ogłoszeń publikowanych na facebookowej grupie dla copywriterów.

 


 

Klient

Człowiek, który pokłada nadzieję w słowach copywritera.

 


 

Frycowe

Dobrowolna opłata za wejście do elitarnego klubu copywriterów.

 


 

Bankomat

Urządzenie przeliczające setki tysięcy napisanych znaków na dziesiątki zarobionych złotych.

 


 

Przelew

Pierwotnie: lew z wyjątkowymi zdolnościami.

Obecnie: bankowy odpowiednik imprezowego faceta. Teoretycznie potrafi dotrzeć na miejsce w ciągu 15 minut. Bardzo często jednak szlaja się z innymi przelewami, dochodząc do celu po tygodniu, miesiącu, a nawet roku.

A to wszystko przez kobiety. A konkretnie przez

 


 

Księgowe

Osoby wykonujące najlepszy zawód świata.

Ich praca składa się z niekończących się urlopów.

Z drugiej strony, osoby te zaskakująco często chorują.

Ale czy to nie idealny powód do wzięcia kolejnego urlopu?

 


 

Urlop

Okres, gdy kulturalny człowiek nadrabia zaległości w czytaniu.

W przypadku copywritera są to zaległości w pisaniu.

 


 

Wikipedia

Bank darmowych tekstów do parafrazowania.

 


 

Parafrazowanie tekstów

Przerabianie oryginalnego tekstu tak, by po przeróbce liczył on pięć razy więcej znaków, a treść nie uległa drastycznej zmianie:

Przykład:
Mamo, jutro wychodzę za mąż.

Mamo, jutro podpisuję dożywotni kontrakt na wymianę płynów ustrojowych z właścicielem klubu Dzika Orchidea.

 


 

Umowa

Zadrukowana kartka papieru, którą nieuczciwy klient radzi copywriterowi umieścić w miejscu, w którym wyrastają

 


 

Hemoroidy

Źródło bólu (zob. Natchnienie copywritera).

Przyczyną ich powstawania jest siedzący tryb życia oraz pita w nadmiarze

 


 

Kawa

Ciecz w kolorze kawowym.

Stosowana do rozruchu zaspanego copywritera.

 


 

Natchnienie copywritera

Reakcja na widok pustej lodówki.

Może powodować wzmożoną motywację.

 


 

Motywacja

1) Nastawianie budzika o dziesiątej wieczorem na czwartą rano.

2) Chęć stania się kimś liczącym się w branży (zob. Paweł Tkaczyk).

 


 

Paweł Tkaczyk

Człowiek, który opowiada historie za pieniądze (zob. Storytelling).

 


 

Storytelling

Opowiadanie pasjonujących historii (zob. Śmierć babci).

CDN (?)

 


 

11 komentarzy

  1. Uśmiałam się do łez. Wolę być księgową, tylko gdzie jest praca z takim urlopem? Podobieństwa Copy do księgówki? Chyba hemoroidy… 🙂

  2. Ta część zdecydowanie najlepsza! Chętnie przeczytałabym coś w podobnym stylu, ale może już coś innego niż słowniczek 😉

Skomentuj Justyna Rostkowska Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Copy link
Powered by Social Snap