Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 3

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 3

30 sierpnia 2016 Porady dla copywriterów 11

 


 

Trzecia część słownika copywritera.

 


 

Facebook

Serwis pochłaniający czas i odciągający od pracy.

W efekcie copywriter traci klientów, których z takim trudem zdobył… na Facebooku.

 


 

Rodzina

1) Osoby genetycznie spokrewnione z copywriterem.

2) Osoby podnoszące copywritera na duchu (Nie martw się, w końcu znajdziesz normalną pracę)

3) Osoby zadające mu niewygodne

 


 

Pytania

Serio da się z tego wyżyć?

A propos życia i kolei losu:

 


 

Śmierć babci

1) Cykliczne wydarzenie rodzinne w życiu wielu copywriterów.

Statystyki policyjne są zatrważające: tygodniowo ginie więcej krewnych copywriterów niż osób w wypadkach samochodowych w ciągu całego roku.

2) Hasło, które za każdym razem wyciska łzy z oczu klienta. Za pierwszym i drugim – łzy szczerego bólu, za trzecim i następnym – łzy równie szczerego śmiechu.

 


 

Śmiech

Reakcja alergiczna.
Występuje samoistnie na widok niektórych ogłoszeń publikowanych na facebookowej grupie dla copywriterów.

 


 

Klient

Człowiek, który pokłada nadzieję w słowach copywritera.

 


 

Frycowe

Dobrowolna opłata za wejście do elitarnego klubu copywriterów.

 


 

Bankomat

Urządzenie przeliczające setki tysięcy napisanych znaków na dziesiątki zarobionych złotych.

 


 

Przelew

Pierwotnie: lew z wyjątkowymi zdolnościami.

Obecnie: bankowy odpowiednik imprezowego faceta. Teoretycznie potrafi dotrzeć na miejsce w ciągu 15 minut. Bardzo często jednak szlaja się z innymi przelewami, dochodząc do celu po tygodniu, miesiącu, a nawet roku.

A to wszystko przez kobiety. A konkretnie przez

 


 

Księgowe

Osoby wykonujące najlepszy zawód świata.

Ich praca składa się z niekończących się urlopów.

Z drugiej strony, osoby te zaskakująco często chorują.

Ale czy to nie idealny powód do wzięcia kolejnego urlopu?

 


 

Urlop

Okres, gdy kulturalny człowiek nadrabia zaległości w czytaniu.

W przypadku copywritera są to zaległości w pisaniu.

 


 

Wikipedia

Bank darmowych tekstów do parafrazowania.

 


 

Parafrazowanie tekstów

Przerabianie oryginalnego tekstu tak, by po przeróbce liczył on pięć razy więcej znaków, a treść nie uległa drastycznej zmianie:

Przykład:
Mamo, jutro wychodzę za mąż.

Mamo, jutro podpisuję dożywotni kontrakt na wymianę płynów ustrojowych z właścicielem klubu Dzika Orchidea.

 


 

Umowa

Zadrukowana kartka papieru, którą nieuczciwy klient radzi copywriterowi umieścić w miejscu, w którym wyrastają

 


 

Hemoroidy

Źródło bólu (zob. Natchnienie copywritera).

Przyczyną ich powstawania jest siedzący tryb życia oraz pita w nadmiarze

 


 

Kawa

Ciecz w kolorze kawowym.

Stosowana do rozruchu zaspanego copywritera.

 


 

Natchnienie copywritera

Reakcja na widok pustej lodówki.

Może powodować wzmożoną motywację.

 


 

Motywacja

1) Nastawianie budzika o dziesiątej wieczorem na czwartą rano.

2) Chęć stania się kimś liczącym się w branży (zob. Paweł Tkaczyk).

 


 

Paweł Tkaczyk

Człowiek, który opowiada historie za pieniądze (zob. Storytelling).

 


 

Storytelling

Opowiadanie pasjonujących historii (zob. Śmierć babci).

CDN (?)

 


 

11 komentarzy

  1. Justyna Rostkowska pisze:

    Uśmiałam się do łez. Wolę być księgową, tylko gdzie jest praca z takim urlopem? Podobieństwa Copy do księgówki? Chyba hemoroidy… 🙂

  2. HenrykTur pisze:

    CDN – musi być! Choć cz.2 lepsza 😉

  3. Edyta Wara-Wąsowska pisze:

    Ta część zdecydowanie najlepsza! Chętnie przeczytałabym coś w podobnym stylu, ale może już coś innego niż słowniczek 😉

Skomentuj Maciej Wojtas Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *