Prostota, listy do siebie, FAQ

Copywriting biznesowy | Storytelling biznesowy

 


 

Inspiracja

Jeśli masz coś ważnego do powiedzenia, opisz to w możliwie jak najprostszy sposób.

Paradoksalnie, to właśnie prostota sprawi, że to, co chcesz przekazać innym, zabrzmi z większą mocą.

Nie trzeba krzyczeć, żeby przemówić do drugiego człowieka.
 
 
Zwróć uwagę, że najważniejsze rzeczy często przekazujemy cichym głosem, a nawet zupełnym szeptem (np. wyznania miłosne).
 
 
Ilustracją tego, o czym piszę, może być fragment „Stabat Mater” Vivaldiego.

Skrajnie prosty, wręcz szczątkowy akompaniament

+ melodia, w której aż kipi od emocji, choć to tylko jeden głos, a nie polifonia

+ minimalne natężenie głośności
 

 


 

Zadanie nr 1

W jednym z wywiadów Stephen King wspomniał, że codziennie pisze 6 stron tekstu.

Dzień w dzień po 6 długich stron… Masakra…

Dla mnie to niewyobrażalne, żeby regularnie wyciskać z siebie tak dużo sensownych zdań.
 
 
Zadanie dla Ciebie:

Ustaw sobie budzik o 15 minut wcześniej niż do tej pory.

Wstań, ogarnij się i zacznij pisać.
 
 
Temat tekstów: na przykład „List do siebie z przeszłości”.

Pisz codziennie jeden list:

– do siebie rocznego
– do siebie 2-letniego
– do siebie 3-letniego

itd.
 
 
Jeśli czujesz, że masz wystarczająco dużo wyobraźni, spróbuj zmierzyć się z czymś odwrotnym:

z listami do siebie z przyszłości.

Pisz listy do siebie z czasów „za rok”, „za dwa”, „za trzy” itd.
 
 
UWAGA:

To zadanie jest potencjalnie niebezpieczne dla psychiki, zwłaszcza dla osób wrażliwych.

Dodatkowo, okroiłem je z paru kontrowersyjnych elementów.

Prośba: podejdź do tego zadania z humorem, pisz na wesoło.
 
 

Jeśli chcesz, podeślij to, co Ci wyszło:

 

     


     

    Zadanie nr 2

    Tworząc produkt, warto zrobić najpierw do niego FAQ, czyli instrukcję obsługi i poradnik dla użytkownika.

    Dzięki temu łatwiej będzie wejść w skórę przyszłego klienta.
     
     
    Wyobraź sobie, że to Ty jesteś takim „produktem”.

    Że jesteś „człowiekiem od pisania tekstów” albo lepiej: „maszyną do tworzenia tekstów”.
     
     
    Napisz dla siebie listę FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań.

    Zastanów się, jakie pytania mogliby zadać Ci potencjalni klienci.

    Nie hamuj się, odkręć kurek z wyobraźnią!

    Takie pytania + odpowiedzi na nie – pomogą Ci skonstruować ofertę usług.
     
     

    Podeślij to, co Ci wyszło:

       


       

      Zapraszam Cię na kursy pisania (z osobistym mentorem):

       

      KURS COPYWRITINGU I KREATYWNEGO PISANIA: dla początkujących, z mentorem, online [WERSJA PEŁNA]


       

      KURS COPYWRITINGU I KREATYWNEGO PISANIA: dla początkujących, z mentorem, online [WERSJA OKROJONA]


       

      Kurs online: pisanie bajek / książek dla dzieci


       

      Kurs pisania tekstów piosenek


       


       

      image_pdfimage_print
      Copy link
      Powered by Social Snap