Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 2

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Słowniczek copywritera (wersja dla zgorzkniałych) – cz. 2

27 sierpnia 2016 Porady dla copywriterów 32

 


 

Druga część słownika copywritera.

 


 

Blokada twórcza

Cz

 


 

Marketing szeptany

Mówię wam dziewczyny co za tragedia mój kochany kotek mruczuś wziął i po dwudziestu latach umarł kompletnie na amen i pochowałam go w ogródku więc musiałam kopać ręcami a ziemia jest taka brudna na szczęście użyłam wcześniej takiego żelu do paznokci firmy MASZKARA I SYNOWIE i moje paznokcie są cały czas jak nowe wystarczyło tylko przepłukać wodą jak chcecie to łapcie linka do strony no to hejka trzymajcie się ciepło…

 


 

Content marketing

Owijanie reklamowanego produktu w grubą warstwę tekstowej bawełny.

 


 

ASAP

Termin oddania gotowego tekstu.
 
Stosowany w komunikacji mailowej z agencją reklamową.
 
Skrót od Albo (zrobisz to) Szybko Albo Paaa!

 


 

Lekkie pióro

Przedmiot służący do szybkiego wypełniania tekstów wodą.
 
Od pierwszego do ostatniego zdania.

 


 

Research

Wyszukiwanie merytorycznych informacji na dowolnie wybrany temat.
 
Aby wykonać research niezbędny jest dostęp do internetu.
 
W przypadku braku dostępu do sieci copywriter pisze z tzw. głowy.

 


 

Rozrzut tematów

Dobry research to podstawa, ponieważ praca copywritera to bardzo często pisanie o rzeczach tak odległych od siebie jak:
 

  • charakterystyka wałów napędowych,
  • rodzaje biustonoszy push-up,
  • zakres uprawnień operatora dźwigu
  • czy domowe sposoby na terminalną fazę raka trzustki.

 
W dodatku odbywa się to wszystko silną

 


 

presją czasu

Jak silna to presja?
 
Taka, jaką odczuwa początkujący chirurg, który za godzinę będzie po raz pierwszy w życiu usuwał pacjentowi woreczek żółciowy.
 
 
Niby nic, ale…
 
Wyobraźcie sobie, że operacja jest za godzinę,
 
a nasz „doktor” jest dopiero na etapie biegania z koszykiem
 
po polu truskawek i zbierania owoców,
 
które zawiezie rowerem do skupu,
 
w którym wypłacą mu pieniądze,
 
które przeznaczy na bilet na pociąg jadący do miasta,
 
w którym przesiądzie się na autobus do drugiego miasta,
 
w którym jak się okaże zamknęli ostatnią księgarnię,
 
więc zapisze się do biblioteki,
 
w której za tydzień wyrobią mu kartę czytelnika,
 
dzięki której będzie mógł wypożyczyć ksero z ksera ksera z rozdziału o usuwaniu woreczków żółciowych,
który to rozdział znajduje się w podręcznik chirurgii dla studentów pierwszego roku medycyny.
 
 
A książka jak na złość jest akurat po gruzińsku.

 


 

Czasami tak właśnie wygląda praca copywritera:
 
mordercza presja czasu + brak zielonego pojęcia o tym, o czym ma się pisać.

 


 

Zobacz pierwszątrzecią część słownika.

 


 

 

32 komentarze

  1. Maciej jak chcesz zostać na polskiej scenie copywriterskiej sam, to po prostu to napisz. A ten tu zniechęca wszystkich! Niedoczekanie Twoje 😀

  2. Maciej jak chcesz zostać na copywriterskiej scenie polskie sam, to po prostu to napisz. A ten tu zniechęca wszystkich! Niedoczekanie Twoje 😀

  3. Sylwia Szutko pisze:

    Super opisane pojęcia! Chyba własnie takiej wiedzy mi potrzeba, tak więc zabieram się do nadrabiania pozostałych części Słowniczków copywritera 😉

  4. Goga pisze:

    Będzie krótko i na temat: Zajebiste! Uwielbiam! 🙂 Szczególnie rozrzut tematów i presję, o których wspomniałeś 🙂

  5. Aneta Grenda pisze:

    Świetny post z przydatnymi i zabawnymi słowami. Co do ,,szeptania,, to czasami warto się zastanowić, Według mnie ostrożnie z tymi ,,szeptającymi,,.

  6. Piekielna Strona Popkultury pisze:

    Bardzo przydatny, szczególnie dla kogoś, kto wykonuje ten zawód! Więcej takich tekstów!

  7. Matczysko.pl pisze:

    Słowniczek jest mega, śmiechłam już na marketingu szeptanym 🙂

  8. Definicje z wszystkich trzech części świetne 🙂 Mi najbardziej podoba się presja czasu i przelew 😀

  9. Marsza pisze:

    Definicja presji czasu – majstersztyk. Podobnie blokady twórczej. 😀

  10. Agnieszka Makowska pisze:

    Content marketing dobre podsumowanie! 🙂

  11. Ewa pisze:

    A mój faworyt to ASAP 😉 Sama prawda.

  12. Dorota Sfera Copywritera pisze:

    Coraz lepiej 🙂 Marketing szeptany i ludzkie dramaty ukryte pod call to action to moi faworyci 🙂

Skomentuj Agnieszka Makowska Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *