Spoty reklamowe, które ogląda się z zachwytem / wzruszeniem / przyjemnością

Reklamy traktowane są przez większość widzów jak zło konieczne. Postaram się wam jednak pokazać, że zdarzają się wśród nich prawdziwe perełki.

Co więcej, sposób w jaki zostały wykonane lub ogólnie pomysł, na którym zostały oparte, może być inspiracją dla osób działających kreatywnie (piszących, malujących itp.)

Dlaczego poniższe spoty wywołują takie emocje?

Myślę, że kluczem jest prostota pomysłu plus jego konsekwentna realizacja. Tutaj nie ma mowy o zbędnych ujęciach.

Do tego – brak tutaj słów. Wszystko rozgrywa się na poziomie obrazów, których wymowa wzmacniana jest dodatkowo świetną ścieżką dźwiękową.

Oto 4 spoty, które kolejno:

  • sprawią wam przyjemność,
  • wycisną łzy wzruszenia,
  • ścisną was za serce,
  • i wprawią w zachwyt.

 

1) Przyjemność: Sabbia – Giorgio Armani

Reklama, która wyjątkowo działa na zmysły wzroku, słuchu, a nawet (jestem o tym przekonany) – dotyku.

To nie tylko wysmakowane obrazy, które powstały w głowie Paola Sorrentino. To także dźwięki, dzięki którym czujemy się tak, jakbyśmy zostali wrzuceni w sam środek akcji.

Zwróćcie uwagę na „chrupiącą” powierzchnię plaży i plusk wody, którą w pewnym momencie widz niemal się krztusi.

Genialne zgranie obrazu i dźwięku.

Podpowiedź dla kreatywnych: działaj na wszystkie zmysły

 

2) Łzy wzruszenia: Loving Eyes – Toyota

Akiro Kurosawa stworzył kiedyś film, w którym ta sama historia została opowiedziana z czterech punktów widzenia (film nosił tytuł Rashōmon).

Japońska reklama Toyoty też została oparta na podobnym pomyśle. I choć punkty widzenia są tutaj tylko dwa, to emocje jakie wywołuje spot, bez wątpienia wycisną łzy z oczu każdego rodzica [sprawdziłem].

Podpowiedź dla kreatywnych: prezentuj temat z różnych punktów widzenia

 

3) Drżenie serca: Love (in) New York – Tiffany & Co

Kilka historii bliskich chyba każdemu + powtarzalność ujęć (zwróćcie uwagę na motyw dotyku / bliskości ukazany na kilka różnych sposobów).

Tak wygląd przepis na niezwykłą podróż, podczas której przeniesiecie się do Nowego Jorku. Może nie ciałem, ale na pewno sercem.

Podpowiedź dla kreatywnych: powtarzaj wybrany motyw na różne sposoby, w różnych konfiguracjach

 

4) Zachwyt: Color Riche – L’Oréal Paris

Czyste piękno… [obejrzyjcie w trybie pełnoekranowym]

Podpowiedź dla kreatywnych: oglądaj reklamę tak długo, aż takie patrzenie na świat wejdzie ci w krew 🙂

woda

Warto zobaczyć również te wpisy:

Jak stworzyć reklamowe arcydzieło?

Jak zagonić mózg do roboty? Zobacz triki pobudzające kreatywność (cz. 1)

Opisy produktów prawie jak sceny filmowe

Jak w rok zmienić zawód / branżę (cz. 1)

Jak zacząć przygodę z muzyką, czyli od zera do Hansa Zimmera

10 000 godzin czystego zapieprzu i inne przepisy na sukces