Jak zrobić reklamę radiową?

Storytelling w edukacji i biznesie | Copywriter z 12-letnim stażem

Jak zrobić reklamę radiową?

8 maja 2018 Porady dla copywriterów 1


 


 

Chcesz napisać świetny scenariusz spotu radiowego? Zobacz sposoby, które wykorzystywane są na co dzień przez scenarzystów.

 


 

Szukasz scenariusza reklamy radiowej?

 
Skontaktuj się ze mną. Chętnie podrzucę Ci parę pomysłów.
 
Zobacz kilka moich prac

 


 

Przepis na świetną reklamę radiową

Poniższa reklama radiowa Allegro to coś, czego słucha się z przyjemnością. Już pierwsze zdanie „ale ślisko” od razu wprowadza słuchacza w temat. A potem następuje seria szybkich, zabawnych kwestii, które sprawiają, że uwaga odbiorcy napina się naprawdę mocno.

Zastanawiamy się, co też zaraz się stanie z bohaterem, którego wszyscy przywołują do porządku. I co wtedy? Twórcy od razu przebijają balon ten niepewności, rzucając swojskim „kup zimówki”.

Czy to wszystko, czym wyróżnia się ta radiowa reklama? Oczywiście, że nie. Druga rzecz, która zwraca uwagę to schemat otwierający drogę do tworzenia coraz to nowych „wariacji na temat”.

Podsumowując, przepis na intrygujący spot (wg Allegro):

  • wrzucenie słuchacza od razu w sam środek akcji, ponieważ tutaj naprawdę nie ma czasu na przydługie wstępy (do dyspozycji mamy tylko 15 sekund)
  • zastosowanie schematu, który łatwo będzie poddawał się rozmaitym przeróbkom
  • użycie języka potocznego jako zdecydowanie bardziej przyswajalnego
  • zaangażowanie profesjonalnego aktora, który z nawet tak krótkich kwestii stworzy coś, czego słucha się z przysłowiowym „bananem” na twarzy

Dobra, dość przynudzania. Posłuchajcie sami:

 


 

Najgorszy spot reklamowy

A tu coś z innej beczki. To podobno najgorszy radiowy spot reklamowy. Szczerze mówiąc, nie wydaje się taki zły. A fraza „w brzuchu gra orkiestra dęta”, w odniesieniu do wzdęcia, które jest tematem reklamy, brzmi zabawnie i bardzo obrazowo.

Ten właśnie tekst, który świetnie przykuwa uwagę słuchacza, umieszczony jest na samym początku nagrania. To także dowód na to, że nic nie wpada w ucho łatwiej niż rymowanki:

 


 

Spot, który twórczo przekształca znane frazy

Na koniec spot radiowy, który sprytnie nawiązuje do samej instytucji radia, a konkretniej komunikatów emitowanych przed południem w pierwszym programie Polskiego Radia. Takie parafrazowanie treści, które weszły do powszechnego obiegu i są dobrze znane, to kolejny sposób na stworzenie dobrego spotu radiowego:

 


 

Chcesz zostać scenarzystą reklam radiowych?

 
Zapisz się na newsletter dla copywriterów:
 

Newsletter: inspiracje dla kreatywnych + ćwiczenia dla copywriterów i pisarzy


 
albo na elitarny kurs copywritingu:
 

KURS COPYWRITINGU I KREATYWNEGO PISANIA: dla początkujących, z mentorem, online [WERSJA PEŁNA]


 


 

Szukasz scenarzysty spotów radiowych?

 
Zawodowca, który zasypie Cię wieloma propozycjami i pomysłami na skuteczna reklamę radiową?
 
Zobacz moją ofertę albo skontaktuj się ze mną:
 
 


     


     

    Jedna odpowiedź

    1. […] Zobacz też Scenariusz reklamy radiowej – jak zrobić to dobrze? oraz Najciekawsze reklamy radiowe […]

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *